łosoś na soli

nn-k

Rodzinny piknik lub garden party - proste przepisy na przekąski i napoje. By lato trwało dłużej

Rodzinny piknik lub garden party - proste przepisy na przekąski i napoje. By lato trwało dłużej

Chociaż sezon piknikowy już się skończył, to wcale nie oznacza, że musimy z nich zrezygnować. Wystarczy, że z ogrodu przeniesiemy się do domu. Tam też możemy przygotować wyjątkowe przyjęcie, inspirowane tym w ogrodzie.

Jak zrobić placki ziemniaczane? Prosty i smaczny przepis

Placki ziemniaczane zna każdy Polak - mały i duży. Wydawać się może, że to proste, szybkie i smaczne danie potrafi zrobić nawet kulinarny laik. Jednak okazuje się, że przyrządzenie idealnych, chrupiących placków w złocistym kolorze, nie jest wcale taką prostą sprawą. Oto przepis na placki ziemniaczane i kilka rad, które pomogą zrobić je najlepiej.

Dieta cukrzycowa - zasady, produkty zalecane i zakazane

Dieta cukrzycowa to zmodyfikowany sposób żywienia, oparty na założeniach piramidy zdrowego żywienia. Jakie są zasady diety cukrzycowej? Które produkty są wskazane, a które zakazane? Ponieważ życie z cukrzycą wiąże się ze zmianą nawyków żywieniowych, warto o niej wiedzieć jak najwięcej.

Pasta jajeczna na śniadanie lub kolację. Jak ją przygotować i z czym najlepiej podawać?

Pasta jajeczna na śniadanie lub kolację. Jak ją przygotować i z czym najlepiej podawać?

.  Następnie zacznij przygotowywać dodatki - dołóż majonez, małą łyżeczkę musztardy oraz posiekany szczypiorek. Całość dopraw odrobiną pieprzu i soli. Wymieszaj wszystko powoli i dokładnie w dużej misce i sprawdź smak przygotowanej pasty. Jeśli brakuje ci przypraw dodaj ich według własnego uznania

Szybkie śniadanie: kilka dobrych pomysłów na pożywny posiłek

Szybkie śniadanie: kilka dobrych pomysłów na pożywny posiłek

w miseczce jajka i je wymieszać, dodając - według potrzeby - odrobinę soli, no i oczywiście szczypiorek. Wylaną na patelnię masę należy potrzymać do uzyskania pożądanej konsystencji. To nie tylko szybkie śniadanie, ale i bardzo aromatyczne. Z jajek można również wyczarować jajka sadzone lub omlet z

Ryby na stół

Ryby na stół

najpierw powoli rozmrozić (np. w chłodnym słodkim mleku), ale tylko tak, by można je było podzielić. Cytrynowa sola w folii 60 dag filetów z soli sól i biały pieprz 2 cytryny 20 dag masła ziołowego Filety natrzyj przyprawami, każdy ułóż na dużym kawałku folii posmarowanej masłem. Pozostałe masło

Dlaczego Lubella Pełne Ziarno tak szybko znika? Bo ma nowy, delikatniejszy smak!

Dlaczego Lubella Pełne Ziarno tak szybko znika? Bo ma nowy, delikatniejszy smak!

. koperek cytryna świeżo zmielony pieprz sól Przygotowanie: Makaron Lubella Pełne Ziarno Świdry gotujemy w osolonej wodzie według wskazówek na opakowaniu. Na patelni rozgrzewamy oliwę wraz z masłem. Dodajemy drobno poszatkowaną cebulę i podsmażamy chwilę. Dorzucamy drobno pokrojonego wędzonego łososia

Niemowlę przy świątecznym stole

Niemowlę przy świątecznym stole

dziecka. Dorosłym możesz ją wzmocnić koncentratem soku buraczanego. Ryby Nasza propozycja Kawałek ryby dobrej jakości (łososia, dorsza, soli, ale nawet karpia) obłóż plasterkami pietruszki i marchewki, lekko skrop cytryną i oliwą i włóż do foliowego rękawa. Piecz w nagrzanym piekarniku. Jeśli porcja jest

Kuchnia śródziemnomorska dla dzieci

Kuchnia śródziemnomorska dla dzieci

smaż na rumiano, tak by ciasto w środku się ścięło. (Porcja dla rodziny) Pizza w miniaturze (po 11. miesiącu) 50 dag mąki pszennej 10 g suchych drożdży instant szczypta soli i cukru oliwa 3 pomidory listki bazylii Przesianą mąkę wymieszaj z drożdżami, solą, cukrem i 1 i 1/3 szklanki wody. Ciasto

Jakie ryby kupować?

Jakie ryby kupować?

wyginięciem: dorada, halibut atlantycki, karmazyn, łosoś bałtycki, miruna, sielawa, sola, tuńczyk błękitnopłetwy, węgorz

Dania z czosnkiem i cebulą - naturalnymi antybiotykami

Dania z czosnkiem i cebulą - naturalnymi antybiotykami

wszystkich stron. ?  szklanka ryżu arborio ?  200 g filetów z łososia ?  biała część pora (ok. 200 g) ?  2 posiekane ząbki czosnku ?  60 g masła + zapas ?  2 szklanki bulionu rybnego + zapas ?  sól, pieprz, koperek, szczypiorek Na rozgrzanym maśle usmaż posypane solą i

Przyjęcie przedszkolaka

Przyjęcie przedszkolaka

natki pietruszki sól i pieprz bagietka Posiekaj natkę pietruszki. Cebulę pokrój w drobną kosteczkę, suszone pomidory w drobne plastry i wymieszaj z białym serem roztartym na krem. Dopraw solą i pieprzem (możesz też dodać odrobinę jogurtu, śmietany lub majonezu). Rozsmaruj powstałą pastę na kromkach

Dziecko gotuje

Dziecko gotuje

, kroimy w kostkę i skrapiamy sokiem z cytryny - wtedy nie ściemnieje. Do miski wbijamy jajka, doprawiamy solą i pieprzem, ubijamy rózgą lub widelcem. Rozgrzewamy na patelni 2 łyżki masła, wlewamy jajka. Gdy zaczną się ścinać, mieszamy silikonową lub drewnianą szpatułką. Dodajemy paprykę i szczypiorek

Ryba z pomysłem - propozycje dań

Ryba z pomysłem - propozycje dań

i groszkiem. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Rozmrożone francuskie ciasto rozwałkuj, wytnij z niego kółka i nałóż na środek każdego z nich nadzienie. Zlep pierogi, posmaruj żółtkiem, ułóż na blasze przykrytej pergaminem. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 200°C i piecz około 20 minut. 300 g

Przekąski na rodzinną podróż

Przekąski na rodzinną podróż

szklanki). Składniki: 250 g mąki 1 łyżeczka soli 1 papryka pokrojona w kostkę 70 ml oleju szklanka mleka szklanka żółtego sera startego na tarce na grubych oczkach 2 jajka 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia do smaku: zielona pietruszka lub bazylia, zioła prowansalskie Przygotowanie

Ziarno pełne zdrowia

Ziarno pełne zdrowia

. szczypta soli (dla dorosłych) dwie łyżki oliwy do smażenia Wymieszaj oba rodzaje mąki, dolej pół litra wody, zamieszaj. Wyrabiaj ręką, stopniowo dolewając jeszcze szklankę wody. Odstaw na 8 godzin. Po tym czasie dodaj do masy oliwę i tyle wody, by powstało ciasto nieco gęstsze od zwykłego ciasta

Wasa - jesienna historia

Wasa - jesienna historia

się zmieniło w kwestii produkcji pieczywa Wasa, które tworzone jest wyłącznie z naturalnych składników - pełnoziarnistej mąki, wody, drożdży i soli. Filozofia marki to: im mniej, tym lepiej, a lepiej to naturalnie. Ponieważ czasami warto coś urozmaicić, pieczywo Wasa zawiera jeszcze pełnowartościowe

Letnie przepisy idealne na co dzień i od święta

Letnie przepisy idealne na co dzień i od święta

Sos szpinakowy: 20 dag szpinaku mała cebula łyżka śmietany 30-proc. odrobina oliwy z oliwek sól, pieprz i gałka muszkatołowa Na kawałkach folii aluminiowej rozprowadź odrobinę oliwy z oliwek, po czym ułóż na nich kawałki łososia. Oprósz je solą i pieprzem. Na każdej porcji ryby ułóż

6 zdrowych zasad karmienia dzieci

6 zdrowych zasad karmienia dzieci

Przyprawiaj, nie sól Dlaczego potraw dla niemowląt nie należy solić? Nadmiar soli (a także cukru) w diecie bywa przyczyną wielu problemów zdrowotnych, np. nadciśnienia. Wbrew pozorom, upodobanie do soli i cukru zależy od przyzwyczajenia. Jedząc od początku potrawy niedosalane i niedosładzane

Dzień Matki - smakołyki specjalnie dla mamy

Dzień Matki - smakołyki specjalnie dla mamy

wiórków skórki cytrynowej sól Zmiksuj składniki sosu w blenderze, aż powstanie gęsty, gładki sos. Kalarepki obierz, pokrój na okrągłe plastry grubości 5 mm. Na 4 porcje potrzebujesz 12 plastrów. Serek wymieszaj z majonezem, posiekanymi ziołami, dopraw do smaku solą i pieprzem. Plastry łososia pokrój w

Jak wzmocnić odporność dziecka jesienią poprzez żywienie?

Jak wzmocnić odporność dziecka jesienią poprzez żywienie?

liściem laurowym i zielem angielskim. Zblendować, dodać mleko, zagotować. Przyprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Pieczywo pokroić w kostkę, piec 10 min w piekarniku (180oC). Podawać z grzankami i natką pietruszki. Dobroczynny wpływ dyni Wraz z nadejściem jesieni rozpoczyna się sezon na dynie. Te

Nie wszystkie ryby są dobre dla dziecka

Nie wszystkie ryby są dobre dla dziecka

marynowanych w occie i wędzonych (dużo soli i innych szkodliwych substancji). Z kolei paluszki rybne to produkt niskiej jakości. Zawierają dużo niezdrowego tłuszczu i nie są polecane w żywieniu dzieci. Mniej chemii Wczesne pomidory i ogórki są bez smaku, a warzywa liściaste - mocno nawożone. Które

Ryby - jakie wybierać?

Ryby - jakie wybierać?

zawierają bardzo dużo soli, po drugie przenikają szkodliwymi substancjami z dymu. Wybraną rybę trzeba jeszcze odpowiednio przyrządzić. Najlepsze jest gotowanie na parze i pieczenie w folii. Taka ryba skropiona cytryną, doprawiona ziołami, w towarzystwie chrupiącej surówki jest i zdrowsza i smaczniejsza od

Letnie przepisy idealne na co dzień i od święta

odrobinę oliwy z oliwek, po czym ułóż na nich kawałki łososia. Oprósz je solą i pieprzem. Na każdej porcji ryby ułóż plaster cytryny oraz kilka gałązek koperku i natki pietruszki. Zawiń tak, jak sakiewkę, by podczas pieczenia sos pozostał w środku. Włóż do piekarnika rozgrzanego do 180°C i piecz 15-20

Chcesz urodzić dziewczynkę? Zmień dietę i dzień seksu

marzyły o córce. Naukowcy zalecili im odstawienia soli oraz jedzenie produktów mlecznych. Większość uczestniczek przerwała eksperyment z powodu zbyt rygorystycznej diety. Do końca wytrzymało tylko 21 kobiet, ale za to jego wyniki okazały się imponujące - aż 16 z nich urodziło dziewczynki! Skuteczność

Przekąski na imprezę

patelni, gdy zacznie bąblować, dodaj mąkę i dobrze wymieszaj, wlej mleko i intensywnie mieszaj, do czasu aż masa zacznie gęstnieć. Ostudź, wymieszaj z szynką, dopraw solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Wstaw do lodówki, by masa stężała. Uformuj z masy beszamelowej wałki grubości kciuka i pokrój na

Zdrowe śniadanie

się, by podać je w formie atrakcyjnej dla dziecka. Maluch nie chce tknąć kanapki? Ale grzankę pewnie schrupie z przyjemnością. Może posmakują mu odgrzane naleśniki z owocami? Albo jogurt do którego sam dorzuci ulubione dodatki? Pamiętajmy też, że do osiągnięcia dobrego smaku nie potrzeba wcale soli i

Wartościowe posiłki dla dzieci

pije mało mleka, dobrym sposobem uzupełnienia niedoborów wapnia będzie plaster żółtego sera do kanapki (plaster może mieć fantazyjny kształt wycięty foremką do ciastek). Trzeba jednak pamiętać, że ten rodzaj sera zawiera dużo soli i tłuszczu; Orzechy i migdały, nasiona roślin oleistych- to doskonałe

Jadłospis tygodniowy dla dwulatka

Rosół. Pieczony filet z soli, ziemniak, buraczki. Sok z czarnej porzeczki. Podwieczorek Sernik. Kisiel żurawinowy do picia. Kolacja Kromka chleba z masłem i plasterkiem pieczonego schabu. Mały kiszony ogórek. Herbatka malinowa. Sobota Śniadanie

Dania karnawałowe - proste, szybkie i lekkie!

Wyszorowane ziemniaki w skórce, posolić, skropić oliwą i upiec do miękkości. Łososia pokroić w cienkie paseczki. Śmietanę wymieszać chrzanem, ewentualnie doprawić sokiem z cytryny, solą, pieprzem, cukrem. Ostudzone ziemniaki przeciąć w poziomie na pół, lekko wydrążyć każdą połówkę gałkarką do melonów lub małą

Warzywa w diecie niemowlęcia

Warzywa zawierają wiele witamin i soli mineralnych niezbędnych do prawidłowego rozwoju dziecka. Poza tym są bogate w łatwo przyswajalne białko, cenne aminokwasy i błonnik, który ułatwia trawienie i oczyszcza organizm z toksyn. Na pierwsze spotkanie malucha z warzywami wybierz te lekkostrawne i

Jadłospis na luty - propozycje zestawów dań dla całej rodziny

sera (położony na ciepłej cukinii rozpłynie się). Śniadanie Fasola jaś z winegretem (oliwa, cytryna, sól), tymiankiem i świeżym startym ogórkiem. Jeśli dziecko nie chce jeść fasoli w całości, zmiksuj potrawę i podaj na kromce razowego chleba. Herbatka z róży Drugie śniadanie Mus jabłkowy lub jabłko w

Tarczyca

. Zawierają one wprawdzie tylko niewielkie ilości tego cennego pierwiastka, ale dobre i to. Zamiast zwykłej soli kuchennej używaj soli jodowanej. Nie sól nią jednak potraw w czasie gotowania, bo cały jod z niej wyparuje. Pamiętaj także, że najbogatsze źródło jodu to tran. By zaspokoić dzienne zapotrzebowanie

Zdrowie w tabletkach? Ginekolog o suplementach diety dla kobiet w ciąży

więcej). Niestety nie pokryje tego dieta bogata w jod, nawet gdy dodajemy do jedzenia sól jodowaną. Lekarze zalecają więc suplementację jodu w postaci tabletek w dawce 150-200 µg na dobę już od samego początku ciąży. Dobrze jest rozpocząć jego przyjmowanie jeszcze przed zajściem w

Warzywa zamiast mięsa - to jest to!

słono (ze świeżym startym ogórkiem, wyciśniętym ząbkiem czosnku i pieprzem, bez soli) Kromka chrupkiego białego pieczywa Koktajl z mleka, kefiru i gruszki doprawiony cukrem waniliowym Drugie śniadanie Pokrojone w cienkie paski: kalarepka, marchewka i papryka Dip jogurtowy Sok pomidorowy Obiad Zupa

Wędlinka drobiowa czy rybka wędzona - wcale nie są zdrowe! Jakie ryby i mięso kupować?

, którego w naszej diecie i tak jest za dużo. Większość wędlin, szynek, parówek i pasztetów zawiera w swoim składzie sole fosforu, które nadają im określoną konsystencję, ale są niekorzystne dla naszego zdrowia, zwłaszcza w okresie rozwojowym (zaburzają gospodarkę wapniową i budowanie kości). - Stąd też

Pochwała śniadania

. Herbatka ziołowa. 3. Mała pełnoziarnista bułeczka, krem twarogowy z serka homogenizowanego, ogórka startego na tarce, soli i czosnku. Kakao na mleku modyfikowanym. Dla niejadka 1. Grzanka z chleba razowego z masłem czosnkowym; kolorowa kompozycja z kosteczek żółtego sera, pomidorków koktailowych, kawałków

Zamiast jarzynowej papki

kawałeczki. Biało-zielona fantazja Doskonałe zarówno jako dodatek do obiadu, jak i samodzielne danie. Dokładnie myjemy kilka różyczek kalafiora i brokuła, zalewamy wodą i gotujemy do miękkości. Podajemy ułożone na przemian na talerzyku i polane odrobiną masła. Ryba z pieca Najlepiej łosoś albo sola, czyli

Ile tłuszczu powinno jeść dziecko?

zawartość w poszczególnych produktach, łatwiej jest ułożyć dzienny jadłospis tak, by dziecko dostało tylko niezbędną jego ilość. Warto wiedzieć, że: łyżka oleju/oliwy zawiera 12-15 g tłuszczu; łyżeczka masła to ok. 5 g tłuszczu; serek homogenizowany - 4-5 g tłuszczu w 100 g; ryba (np. sola) zawiera 1,4

Tanie danie. Jak oszczędzać i jeść zdrowo?

powinny znaleźć się na naszym stole i wcale niekoniecznie w postaci kosztownego łososia czy świeżego pstrąga. Filet z mintaja czy morszczuka, wędzona makrela, śledzie (także jako danie obiadowe, z cebulką i śmietaną, podawane do ziemniaków) to propozycje całkiem ekonomiczne. Kupujemy mięso rzadziej, ale

Ryby. Dlaczego są takie zdrowe?

hodowlane (np. łososie, pstrągi, karpie), bo karmi je człowiek. Zdarzają się jednak głosy, że jedzenie ryb jest ryzykowne. Tu nie ma mowy o żadnym ryzyku. Gdyby myśleć o jedzeniu w kategoriach ryzyka, bylibyśmy skazani na śmierć głodową. Nie można ulegać rozmaitym żywieniowym dogmatykom trąbiącym o