łosoś pieczony w folii

Tekst Agnieszka Boszko, miesięcznik Dziecko

Jakie ryby kupować?

Jakie ryby kupować?

Zdrów jak ryba. Kiedyś to była prawda. Teraz nie zawsze. Warto wiedzieć, gdzie szukać ryb godnych polecenia.

Niemowlę przy świątecznym stole

Gdy nadchodzą pierwsze święta, podczas których dziecko może zasiąść z nami do stołu, warto zadbać o odpowiednie dla niego menu. Jak przygotować wigilijne potrawy, by maluch też mogło jej jeść.

Jadłospis na luty - propozycje zestawów dań dla całej rodziny

Maluch wyrósł już z niemowlęcych papek, a ty nie wiesz, czym go karmić? Co miesiąc znajdziesz u nas gotowy jadłospis na cały tydzień.

Pora na grilla

Pora na grilla

pokrojony w plasterki pomidor posypany cebulą dymką Herbata z syropem wiśniowym lub malinowym ŚRODA Śniadanie Omlet biszkoptowy posmarowany konfiturą jagodową lub wiśniową Mleko Drugie śniadanie Kasza manna z przecierem gruszkowym Sok z malin i winogron Obiad Łosoś pieczony w folii (na grillu lub w

Ryby na stół

Ryby na stół

ryb morskich można nieco zniwelować, mocząc rybę w mleku z dodatkiem pieprzu. Tak przygotowaną możemy upiec w naczyniu żaroodpornym lub w folii, ugotować na parze, ewentualnie (z rzadka!) usmażyć. Mrożone porcjowane ryby (np. kostki) po opłukaniu od razu gotujemy lub pieczemy. Nie porcjowane trzeba

Ryba? No, chyba!

Ryba? No, chyba!

użycia tłuszczu. Dla najmłodszych najlepiej przyrządzać bardzo dokładnie obrane z ości filety lub pulpeciki przygotowane ze zmiksowanego filetu. Pieczona w piekarniku. Najlepiej w folii. Rybę można obłożyć ziołami lub struganymi warzywami. Można też zapiec ją w brytfance razem z warzywami polaną lekkim

Potęga smaku

Potęga smaku

piec w folii. Olej kokosowy - co to takiego? Entuzjaści polecają go do smarowania pieczywa (ma konsystencję smalcu), smażenia, pieczenia... krytycy twierdzą, że jest niezdrowy ze względu na zawartość tłuszczów nasyconych. Jedni i drudzy mają trochę racji. Olej kokosowy faktycznie nadaje się do smażenia

Przyjęcie przedszkolaka

Przyjęcie przedszkolaka

namoczyć patyczki, aby się nie spaliły podczas pieczenia). Piecz 10-15 minut w piekarniku z funkcją grillowania rozgrzanym do 200°C. Kotleciki możesz również usmażyć na patelni grillowej. TARTINKI 20 dag białego sera lub twarogu 2 małe czerwone cebule pół słoiczka suszonych pomidorów pół pęczka

Dania z czosnkiem i cebulą - naturalnymi antybiotykami

Dania z czosnkiem i cebulą - naturalnymi antybiotykami

Zetnij czubek główki czosnku, nacinając wierzch ząbków. Zawiń ściętą główkę w folię aluminiową. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180°C i piecz ok. 40 minut. Czosnek stanie się miękki i po ostudzeniu da się łatwo wycisnąć z łupinek. Warto od razu upiec kilka główek i przechować w lodówce. Taki

Letnie przepisy idealne na co dzień i od święta

Letnie przepisy idealne na co dzień i od święta

odrobinę oliwy z oliwek, po czym ułóż na nich kawałki łososia. Oprósz je solą i pieprzem. Na każdej porcji ryby ułóż plaster cytryny oraz kilka gałązek koperku i natki pietruszki. Zawiń tak, jak sakiewkę, by podczas pieczenia sos pozostał w środku. Włóż do piekarnika rozgrzanego do 180°C i piecz 15-20

Letnie przepisy idealne na co dzień i od święta

Letnie przepisy idealne na co dzień i od święta

odrobiną soku z cytryny i świeżymi ziołami: kolendrą lub natką pietruszki. Dobrym pomysłem jest dodanie ?wkładki? w postaci gotowanej piersi kurczaka. 4 porcje filetu z łososia (po 13-15 dag) pół pęczka koperku pół pęczka natki pietruszki 4 plastry cytryny 2 łyżki oliwy z oliwek sól i pieprz

Ryby - jakie wybierać?

Ryby - jakie wybierać?

zawierają bardzo dużo soli, po drugie przenikają szkodliwymi substancjami z dymu. Wybraną rybę trzeba jeszcze odpowiednio przyrządzić. Najlepsze jest gotowanie na parze i pieczenie w folii. Taka ryba skropiona cytryną, doprawiona ziołami, w towarzystwie chrupiącej surówki jest i zdrowsza i smaczniejsza od

6 zdrowych zasad karmienia dzieci

6 zdrowych zasad karmienia dzieci

gotowaną lub pieczoną rybę (np. łosoś, makrela). Kolację warto skomponować z kanapek z gruboziarnistego pieczywa z plasterkiem żółtego sera, jajkiem, serkiem topionym lub sardynką w oleju (jeśli ryba nie znalazła się w menu obiadowym dziecka). Uwaga, najmniej tego pierwiastka jest - wbrew pozorom - w

Warzywa zamiast mięsa - to jest to!

Śniadanie Omlet biszkoptowy z konfiturą jagodową Mleko Drugie śniadanie Wafel ryżowy z pastą z awokado lub pesto Dojrzały nieduży pomidor pokrojony na ćwiartki Wystudzona herbatka ziołowa Obiad Łosoś pieczony w folii z odrobiną masła doprawiony sokiem z cytryny Ziemniaki Surówka z marchwi, jabłka i

Zdrowe jedzenie - jakie tłuszcze?

Zdrowe jedzenie - jakie tłuszcze?

panierki, upieczony w folii lub ugotowany na parze zawiera wystarczająco dużo tłuszczu. Warto za to zadbać, by co najmniej dwa razy w tygodniu dziecko zjadło kawałek tłustej ryby. Głównym źródłem zdrowego tłuszczu powinny być oleje roślinne, pestki i ziarna (słonecznika, dyni, lnu, sezamu), orzechy i

Ile tłuszczu powinno jeść dziecko?

Ile tłuszczu powinno jeść dziecko?

. Dziś niemowlę może spróbować łososia już ok. 6. miesiąca życia, a nie, jak wcześniej, w okolicy pierwszych urodzin. Gotowaną rybę można podawać (jako zamiennik mięsa) 1-2 razy w tygodniu. Ale ryby to silny alergen, ponadto są zanieczyszczone metalami ciężkimi lub antybiotykami... Dla wielu to wygodna

Ryby. Dlaczego są takie zdrowe?

Ryby. Dlaczego są takie zdrowe?

. Najlepsze są ryby gotowane na parze, pieczone w folii lub na elektrycznym grillu, duszone, ewentualnie smażone na niewielkiej ilości oliwy lub bezerukowego oleju rzepakowego. Tak usmażona ryba zawiera wszystkie niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Natomiast dzieci z pewnością nie powinny jeść ryb