śledź

materiały prasowe

Śledź - najbardziej niedoceniana ryba

Śledź - najbardziej niedoceniana ryba

Dietetycy od lat zachęcają do spożywania większej ilości ryb ze względu na ich zdrowotne korzyści. Niestety nie wszyscy zdają sobie sprawę, że owych zalet nie można przypisać do każdego gatunku ryb. Śledź to jedna z niesłusznie niedocenianych ryb, natomiast jest ona bogatym źródłem białka, witamin oraz mikroelementów. I nie tylko!

Sherlock Holmes!

Wciel się w słynnego brytyjskiego detektywa i rozwikłaj niezwykle trudną zagadkę!

Gotuj na przerwie! 11

Dzisiaj przyrządzimy deser, który zmiękczy nawet największego twardziela. Czas rozpocząć prace nad czekoladowymi serduszkami!

Zobacz wideo

Co pyli w marcu? Zaczyna się gorący okres w kalendarzu pylenia 2019

Co pyli w marcu? Zaczyna się gorący okres w kalendarzu pylenia 2019

pylenia - śledź nie tylko dane historyczne, ale i bieżące komunikaty Jeśli jesteś alergikiem, na pewno wiesz, co pyli w marcu, ale i w pozostałych miesiącach. Warto jednak pamiętać, że kalendarz pylenia powstał na podstawie historycznych danych, ale na bieżącą sytuację ma wiele czynników, m.in. pogoda

DHA z alg morskich. Dlaczego jest ważny w czasie ciąży?

DHA z alg morskich. Dlaczego jest ważny w czasie ciąży?

późniejszego wystąpienia u dzieci astmy, alergii i chorób układu krążenia o ponad 70%.[1] Czy odpowiednią dawkę DHA można dostarczyć w samym pożywieniu? Kwasy DHA są niezbędnymi składnikami naszej diety na każdym etapie życia. Najbogatszym ich źródłem są tłuste ryby: makrela, śledź, łosoś czy sardynki, owoce

Dieta cukrzycowa - zasady, produkty zalecane i zakazane

Dieta cukrzycowa - zasady, produkty zalecane i zakazane

zakwasie, chleb razowy, płatki owsiane , grube kasze ( gryczana , jęczmienna, pęczak), ryż brązowy, naturalne płatki zbożowe, chude mięso (indyk, kurczak, wędliny typu szynka), jaja , ryby (najlepiej morskie - makrela, śledź, łosoś, sardynki, halibut), odtłuszczony nabiał (jogurt naturalny, kefir, maślanka

Jak pokonać dietą zimową chandrę?

Jak pokonać dietą zimową chandrę?

. Eksperci zalecają spożycie minimum 2 porcji tłustych ryb morskich w tygodniu. Może to być łosoś, makrela czy bardzo lubiany przez Polaków śledź. Czy czekolada poprawia nastrój? Kakao, czyli główny składnik czekolady wykazuje działanie prozdrowotne. Zawiera m.in. magnez, a także szereg polifenoli o

Kosmiczna saga

Kosmiczna saga

Strzelaj i leć, to jedyne, co możesz zrobić. A w przerwach między misjami kupuj nową broń i śledź dosskonale poprowadzoną fabułę. Fajna gra akcji / strzelanka . Z naprawdę dobrym sterowaniem. Space Saga

Dlaczego jesienią warto jeść śledzie?

Dlaczego jesienią warto jeść śledzie?

przemianę materii. Pewnie dlatego śledź staje się coraz bardziej popularną rybą, a po latach pojawiania się na polskich stołach głównie w okresie świątecznym, coraz częściej znajdujemy go w całorocznym menu dobrych restauracji. Warto włączyć go także do stałego domowego jadłospisu. Filety ze śledzia w sosie

Aktualny schemat żywienia niemowląt. Rozszerzanie diety

Aktualny schemat żywienia niemowląt. Rozszerzanie diety

, ziemniaków, dyni czy brokułów , a także jabłek, bananów i gruszek. Pierwszym mięsem, którego smak powinno poznać dziecko jest drób, królik lub cielęcina. Dodaje się je, ugotowane oddzielnie, do zupy warzywnej. Pierwsze ryby idealne dla dziecka to tłuste gatunki morskie, takie jak śledź, szprota, łosoś. A

Barbie świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek

Barbie świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek

, aby uczcić to ważne wydarzenie. Śledź @barbie i @barbiestyle w mediach społecznościowych i dołącz do świętowania, używając #Barbie60 i #YouCanBeAnything.

Kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 - ich rola w organizmie i właściwości

Kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 - ich rola w organizmie i właściwości

funkcje błon komórek nerwowych kory mózgu (prawdopodobne działanie przeciwdepresyjne), hamują lipogenezę (chronią przed otyłością), oddziałują korzystnie na skórę. Co jeść, by dostarczyć organizmowi kwasów omega-3? Źródła kwasów omega-3: tłuste ryby morskie: łosoś, makrela, śledź, tuńczyk, pstrąg; oleje

Pielęgnacja okolic pieluszkowych malucha

Pielęgnacja okolic pieluszkowych malucha

można nabyć w Super-Pharm, Hebe oraz w wybranych aptekach. Śledź nowości na temat marki WELEDA na fanpage'u ( www.facebook.com/WeledaPolska )

Ile witaminy D i wapnia potrzebuje mały organizm?

. 1. Zawartość witaminy D w produktach spożywczych Produkt spożywczy Zawartość witaminy D Węgorz świeży 1200 IU/100 g Śledź w oleju 808 IU/100 g Gotowany/pieczony łosoś 540 IU/100 g Śledź marynowany 480 IU/100 g Ryby z puszki (tuńczyk, sardynki) 200 IU/100 g Gotowana/pieczona makrela 152 IU/100 g

Witamina D - normy, wskazania, suplementacja

Witamina D - normy, wskazania, suplementacja

pozyskiwania witaminy D - to źródło pokarmowe. Niestety nawet urozmaicony jadłospis nie pozwoli pokryć dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. Nie jesteśmy jej w stanie dostarczyć wyłącznie dietą. Gdzie szukać witaminy D? W: tłustych rybach morskich (łosoś, dorsz, tuńczyk, śledź, makrela, sardynki, węgorz

DHA a ciąża

ryby, to morskie, najlepiej tłuste - makrela, łosoś, dorsz, tuńczyk, śledź. Zanieczyszczenie mórz sprawia jednak, że bywają one skażone np. ołowiem czy rtęcią. Wygodniej zatem i bezpieczniej jest sięgnąć po suplementy diety, które uzupełnią ilości kwasu DHA w organizmie. Zachęcam wszystkie przyszłe

Mężczyźni też używają aplikacji menstruacyjnej na telefon. Nie zgadniecie, po co

Mężczyźni też używają aplikacji menstruacyjnej na telefon. Nie zgadniecie, po co

pomaga uniknąć nieporozumień i chronić związek. Nawet jeśli twoja dziewczyna przypadkowo wejdzie do aplikacji i wpisze hasło - ona będzie jedyną, jaka pojawi się na liście, ponieważ "I am a Man" posiada osobne hasło dla każdej dziewczyny! Cechy:*Śledź okres swojej dziewczyny *Ustaw hasło ogólne

Kwasy Omega-3 to pokarm dla mózgu

Kwasy Omega-3 to pokarm dla mózgu

zmniejszenie ryzyka wystąpienia depresji poporodowej. DHA - Dlaczego są cenne? Gdzie ich szukać? Głównym źródłem kwasów Omega-3 są tłuste ryby morskie (łosoś, sardynki, śledź, makrela atlantycka), skorupiaki i algi morskie, jak również tofu, migdały, orzechy włoskie, świeżo zmielone siemię lniane i niektóre

Zadbaj o prawidłowe funkcjonowanie mózgu i wzroku z nową margaryną Optima DHA

Zadbaj o prawidłowe funkcjonowanie mózgu i wzroku z nową margaryną Optima DHA

utrzymania prawidłowego funkcjonowania mózgu i wzroku. Dlatego też tak ważne jest spożywanie produktów, dzięki którym możliwe jest uzupełnienie jego niedoborów. Należą do nich przede wszystkim algi morskie i ryby, takie jak: anchois, łosoś, śledź, makrela, tuńczyk i halibut. Przy czym należy pamiętać, że

Ciekawi świata

Ciekawi świata

malucha może wzbudzić słodka marchewka, ale również pikantny śledź) i zapachów (wąchajcie razem kwiaty w parku, zioła w ogródku, ale pozwólcie dziecku także włożyć nosek do puszki z kawą). Odkrywajcie codzienność Nawet z pozoru całkiem zwyczajne czynności mogą okazać się niezwykle ciekawe. Piana, która

Geny to nie wszystko - jak wspierać zdrowie i rozwój dziecka w pierwszych latach życia?

Geny to nie wszystko - jak wspierać zdrowie i rozwój dziecka w pierwszych latach życia?

warzywach liściowych (głównie w szpinaku, ale także m.in. w sałacie, brokułach czy brukselce), a także w pomarańczach, awokado, czy żółtku jaja. W DHA bogate są orzechy, ryby (najlepiej tłuste ryby morskie, takie jak śledź, szprot czy łosoś) czy oleje roślinne. W ciąży znacznie rośnie zapotrzebowanie na

Witamina D dla dzieci - co powinniśmy o niej wiedzieć?

Witamina D dla dzieci - co powinniśmy o niej wiedzieć?

. Źródłem witaminy D3 są tłuste ryby, np. śledź i łosoś (rekordzistą jest węgorz). Porcja takiej ryby zapewnia mniej więcej dzienną dawkę wit. D. Ale ze względu na to, że coraz więcej łowisk jest skażonych ołowiem, innymi metalami ciężkimi i dioksynami, zaleca się spożywanie ryb nie częściej niż dwa razy w

Jakie ryby kupować?

Jakie ryby kupować?

dymem. Ryby polecana to m.in.: czarniak, dorsz bałtycki (stado wschodnie), karp, łosoś pacyficzny, morszczuk plamiak, pstrąg, szprot Gatunki, których spożycie należy ograniczyć: dorsz bałtycki (stado zachodnie), flądra, halibut, łosoś norweski, makrela, mintaj, śledź, tuńczyk Gatunki zagrożone

Nie tylko geny kształtują człowieka. Sprawdź na co masz wpływ

morskie (łosoś, sardynki, śledź, makrela atlantycka), skorupiaki i algi morskie, jak również tofu, migdały, orzechy włoskie, świeżo zmielone siemię lniane i niektóre oleje (lniany, arachidowy i rzepakowy). Dla kobiet w ciąży bezpiecznym źródłem DHA są algi morskie hodowane poza zanieczyszczonymi

Źródła wapnia

wchłanianie. Najwięcej wapnia mają sardynki w oleju jedzone razem z ośćmi. Bogate w wapń są też śledź i płastuga. Boćwina Ta coraz popularniejsza na naszych stołach roślina również obfituje w wapń. 100 g boćwiny dostarcza 90 mg tego pierwiastka. Dla tych, którzy jej jeszcze nie znają - przyrządza się ją tak

Jak wzmocnić odporność dziecka jesienią poprzez żywienie?

, słonecznych dni, od września należy powrócić do suplementacji przez dziecko witaminy D w dawce 600-1000 IU na dobę i kontynuować ją do przez cały okres jesienno-zimowy, aż do kwietnia[1]. Warto także włączyć do diety produkty będące źródłem tej cennej dla odporności witaminy: tłuste ryby (śledź, makrela

Nie wszystkie ryby są dobre dla dziecka

, długo żyjące, takie jak makrela królewska, tuńczyk, miecznik, rekin, ryba maślana, marlin, okoń morski. Dziecku warto serwować tłuste ryby morskie, takie jak łosoś, śledź, sardynka i halibut i różne gatunki chudych ryb: dorsz, sola, mintaj, pstrąg. Ryby proszę podawać w małych porcjach (10-20

Potęga smaku

. Maluchowi można też doprawiać potrawy innymi olejami roślinnymi tłoczonymi na zimno: sojowym i kukurydzianym. Podaje się je na surowo. Do niemowlęcych dań możemy dodać również odrobinę masła. Dobrym źródłem tłuszczu są tłuste ryby morskie (np. łosoś, śledź, szprot), które możemy podawać niemowlęciu od

Ryby na stół

tłuszczu cenniejsze dla zdrowia są tłuste ryby morskie: łosoś, śledź, makrela, tuńczyk, węgorz. Chude mięso takich ryb morskich jak dorsz, mintaj, morszczuk i słodkowodnych, takich jak pstrąg strumieniowy, sandacz, okoń, szczupak, jest delikatniejsze i bardziej lekkostrawne. Ryby dziko żyjące czy hodowlane

Więcej luzu w schemacie, czyli nowy schemat żywienia niemowląt

tak jak mięso. Ryby serwujemy dziecku od 7. miesiąca, tuż po tym, jak wprowadzimy mięso. Najlepiej, by były to tłuste ryby morskie (śledź, łosoś, szprot). Maluchom nie podajemy ryb drapieżnych, szczególnie miecznika, rekina, makreli królewskiej, tuńczyka i płytecznika. Dążymy do tego, by podawać

Witamina D i wapń, czyli wzmacniamy kości

- przyzwyczajenie do słodyczy to ryzyko próchnicy i otyłości, a dziecko nie powinno kojarzyć ssania cukierka z dobrym wpływem na zdrowie. Zdrowie zapewnia urozmaicona i wartoś-ciowa dieta. Źródłem witaminy D3 są: ryby - węgorz, łosoś, dorsz, śledź, makrela i sardynki oraz ich oleje. Norwegowie, którzy mieszkają

Tanie danie. Jak oszczędzać i jeść zdrowo?

;skórka za wyprawkę". Taniej nie znaczy gorzej Jakość jedzenia nie zależy wprost proporcjonalnie od jego ceny. Nikt nie powiedział, że to, co droższe będzie zawsze smaczniejsze, czy zdrowsze. Czy wędzony łosoś jest smaczniejszy od wędzonej szprotki? A poczciwy śledź, obrany dokładnie z ości, czyż nie

Ryby - jakie wybierać?

. ryby, przy łowieniu których giną inne gatunki ryb, ssaków a nawet ptaków). Zielone światło dla... Najwięcej wartości mają tłuste ryby morskie: makrela, śledź, sardynka, flądra. Te nie są zagrożone wyginięciem. Wśród rybiej elity znajduje się także łosoś, ale nie każdy. Najlepszy to ten żyjący wolno

Zdrowa dieta dla dziecka

zapotrzebowanie na witaminę D. Dzieci i młodzież do 18. roku życia powinni nadal dostawać witaminę D w dawce 400 j.m. na dobę. Może ona pochodzić z produktów bogatych w nią lub z preparatów farmaceutycznych. Oprócz nabiału warto dziecku podawać tłuste ryby (jak łosoś, śledź, makrela czy sardynki), tran, wątróbkę

Wędlinka drobiowa czy rybka wędzona - wcale nie są zdrowe! Jakie ryby i mięso kupować?

zamrożona na morzu często ceną za 1kg przewyższa drogie gatunki mięs. Jak najlepiej przyrządzać ryby? Smażona w panierce czy śledź w occie? Na właściwości prozdrowotne mięsa ryb bardzo duży wpływ ma sposób jego przyrządzenia. Dorota Barańska radzi pamiętać o następujących zasadach: - Ryby ugotowane, np.: na

Ryby. Dlaczego są takie zdrowe?

, makrela, sardynka, szprotki, śledź, węgorz) - ponad 5 proc. Rekordzista to węgorz - jest w nim niemal 26 proc. tłuszczu. Tłuste ryby dostarczają witamin A i D, np. 100 g karpia dostarcza 181 mikro-gramów retinolu, co pokrywa niemal połowę dziennego zapotrzebowania trzylatka na witaminę A. W przypadku