aerobik w ciąży

lek. med. Agnieszka Kurczuk-Powolny

Ćwiczenia w ciąży

Ćwiczenia w ciąży

Od dwóch lat chodzę regularnie dwa razy w tygodniu na zajęcia z aerobiku. Czy w ciąży dalej mogę ćwiczyć? Czy te wszystkie podskoki i wymachy nie zaszkodzą dziecku?

Ciało w ciąży - czyli jak dbać o urodę, gdy jesteś w ciąży

Odpowiednio dobrane zabiegi pielęgnacyjne nie tylko poprawiają urodę, ale także podnoszą nastrój i... przygotowują do porodu.

Lekarze diagnozowali nowotwór, a ona... urodziła bliźnięta

Tina Breen przez 24 tygodnie żyła w strachu. Odkąd jej brzuch zaczął się powiększać, była przekonana, że ma nowotwór, który diagnozowało u niej trzech lekarzy. Kiedy badania ujawniły ciążowe hormony, medycy podejrzewali martwą ciążę.

Jak przyspieszyć poród?

Jak przyspieszyć poród?

, maszeruj szybciej niż w ostatnich miesiącach, ale też nie forsuj się zbytnio. Poćwicz - w ciąży nie jest polecany pełen wymachów aerobik, zdecyduj się na łagodną gimnastykę, jogę; seks. To bardzo przyjemny sposób na przyspieszenie porodu. W tych ostatnich tygodniach nie będzie ci wygodnie w każdej pozycji

Czwarty miesiąc ciąży

Czwarty miesiąc ciąży

uprawiania sportu. Unikaj dyscyplin, które grożą upadkiem (jazdy na rolkach, łyżwach, nartach, rowerze i konno) albo wiążą się z niebezpieczeństwem niedotlenienia (nurkowanie i wspinaczka wysokogórska). Możesz się zapisać na specjalnie dobrane ćwiczenia dla kobiet w ciąży (np. aerobik, joga, aqua aerobik

Szósty miesiąc ciąży - rozmowa z synkiem

Szósty miesiąc ciąży - rozmowa z synkiem

zapisać się również na jogę lub aqua aerobik dla kobiet w ciąży. Odpowiednio dobrane ćwiczenia mogą zapobiec lub przynieść ulgę w bólach pleców, które pojawiają się w miarę powiększającego się brzucha. Zmiana warty Tu ciśnie, tam uwiera... poczujesz się znacznie lepiej, kiedy zaczniesz nosić luźniejsze

Ciążoreksja: głodząc się w ciąży

Ciążoreksja: głodząc się w ciąży

30-letnia Małgosia z Warszawy była jedną z wielu młodych kobiet, które w ciąży chciałyby wyglądać jak najbardziej szczupło i atrakcyjnie. - Nie martw się, nie zrobię z siebie wieloryba, będę mieć małą piłeczkę z przodu, to wszystko. Żadnych podwójnych bioder czy obfitych ud - zapowiadała mężowi w

Trening przed porodem - jak robić to bezpiecznie?

Trening przed porodem - jak robić to bezpiecznie?

dłużej. JAKIE ZAJĘCIA WARTO WYBRAĆ? Kobiety z dużych miast mają do wyboru gimnastykę, jogę, pływanie, aqua aerobik, a nawet taniec brzucha. Najważniejsze, by wybrać to, co się lubi, bo ćwiczenia mają przede wszystkim sprawiać przyjemność. Jeżeli kobieta w ciąży chce się wyciszyć przed porodem, niech

Kobieta kobiecie rywalką

Kobieta kobiecie rywalką

mamą. Przecież w pracy jestem najlepsza - mówi Karolina, account executive w agencji reklamowej na macierzyńskim i mama półrocznej Hani. - Moje znajome rywalizują o to, która z nich szybciej urodziła dziecko, dłużej karmiła je piersią i wcześniej wróciła do formy po ciąży. Liczy się nawet najbardziej

Płodność. Co na nią wpływa?

Płodność. Co na nią wpływa?

, ale zdecydowanie obniża szansę na zapłodnienie. Jeśli kobieta myśli o zajściu w ciążę, powinna porzucić sport i ciężką pracę. Wtedy prawdopodobieństwo, że zajdzie w ciążę, znacznie wzrasta. Żadnego aerobiku, joggingu, i to przez parę miesięcy. Powinna też trochę przytyć. Czy nasz organizm odróżnia

Co wolno karmiącej mamie?

Co wolno karmiącej mamie?

Jeśli po przebytej ciąży i z "mlecznym" biustem czujesz się mniej atrakcyjna, a na dodatek - w natłoku nowych, maminych obowiązków- jesteś po prostu bardzo zmęczona, zadbaj o siebie! Zacznij od wypoczynku, a potem pomyśl o drobnych przyjemnościach, które poprawią ci humor i dodadzą

Macierzyństwo - cichy sojusznik zdrowia

Macierzyństwo - cichy sojusznik zdrowia

Wiadomość o ciąży, nawet jeśli jest spodziewana i wyczekiwana, wywraca świat do góry nogami. Rozpoczynają się remonty, zakupy, szkoła rodzenia... Zmieniają się także codzienne nawyki przyszłych mam, i to z dnia na dzień. Wszystko zaczyna się od ciąży - Wybrałam się z moim partnerem do Krakowa. W

Jak rzucić palenie

Jak rzucić palenie

dziecka, może to być basen albo joga dla kobiet w ciąży. Jeżeli malec wyszedł już z okresu noworodkowego (a ty z połogu) - jazda na rowerze, aerobik, łyżwy. 5. Ciesz się każdym sukcesem! Już sama decyzja o rzuceniu palenia jest godna pochwały, a każdy kolejny dzień abstynencji nikotynowej to ogromny

Poronienie - jak o nim rozmawiać?

Poronienie - jak o nim rozmawiać?

Poronieniem nazywamy zakończenie ciąży przed końcem 22 tygodnia. Większość poronień zdarza się w pierwszych trzech miesiącach. Przyczyny poronień nie zawsze są znane i łatwe do ustalenia, a medycyna wciąż jeszcze jest wobec ich groźby bezradna. Rozmowa 1: ty i partner Chociaż u niektórych mężczyzn

Kupa już tak nie śmierdzi, czyli tata z dzieckiem

Kupa już tak nie śmierdzi, czyli tata z dzieckiem

go miałem. Minął po kilku dniach. Wtedy zobaczyłem, że mały wcale nie jest brzydki. Tak bardzo wstydziłem się tego uczucia z pierwszych dni, że nawet tego nie zanotowałem. Prowadzisz notatki? Nazwałem to "Pamiętnikiem czasów Ignacego". Zaczęło się, gdy Natalia zaszła w ciążę. Na początku

Depresja po porodzie

przerwy w pracy zawodowej, czy przeciwnie - wita ją z ulgą. Bardzo ważne jest także to, czy może liczyć na męża lub partnera i jak on pojmuje swoje ojcostwo. Nie poprawia też kobiecie nastroju frustracja z powodu własnego wyglądu - nie od razu przecież może się wcisnąć w spodnie sprzed ciąży... Często to

Jak być młodą matką i nie zwariować?

Jak być młodą matką i nie zwariować?

Pierwsze kilka dni, a czasem nawet tygodnie, młoda mama spędza razem z dzieckiem i mężem. Ale potem mężczyzna wraca do pracy, a kobieta zostaje w domu. Sama ze swoim maluchem. - Wtedy pojawia się mnóstwo niepewności, nawet strachu, czy dam sobie radę - mówi Monika, mama 3-miesięcznego Filipa. Maska

Mięśnie w ruch

Mięśnie w ruch

aktywną, nie zaniedbując wcale jego potrzeb. Wręcz przeciwnie: dbając o siebie w ten sposób, uczysz dziecko świata, w którym jest miejsce na radość z aktywności fizycznej. Raczkowanie i wymachy ramion Jeśli tęsknisz za wypadami do fitness klubu sprzed (a nawet z czasu ciąży), możesz je wznowić nawet jeśli

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów
aerobik

Aerobik w ciąży

Aerobik w ciąży: to forma ćwiczeń fizycznych, dobranych do potrzeb i możliwości fizycznej osoby je wykonującej, opartej intensywnej wymianie tlenowej. Aerobic, jaka forma ćwiczeń, została opracowana, przez Kennetha Coopera, który zajmował się przygotowywaniem amerykańskich kosmonautów do lotów w kosmos, pod względem ich wytrzymałości i sprawności. Do najpopularniejszych form aerobiku, możemy zaliczyć: ćwiczenia spalające tłuszcz, Step, TBC, Aerobic-dance. W czasie ciąży, zaleca się aby kobieta, dostosowała ćwiczenia aerobowe do swoich możliwości. Jeśli nie ma przeciwwskazań, kobieta czuje się dobrze, uprawianie sportu wpływa pozytywnie na zdrowie mamy, oraz dziecka. Aerobik pozwala kobiecie przygotować się wysiłkowo do porodu, oraz wzmacnia mięśnie brzucha. Należy jednak pamiętać, aby wybierając formę zajęć aerobikowych, zwrócić uwagę, czy są dostosowane do możliwości kobiety ciężarnej, oraz czy są bezpieczne.