alergia na jajka norma

Agnieszka Wrzesień; konsultacja: dr n. med. Agnieszka Krauze z Kliniki Pneumonologii i Alergologii Wieku Dziecięcego w Samodzielnym Publicznym Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Warszawie

Alergia - jak uniknąć zagrożenia i jak reagować w nagłych sytuacjach

Alergia - jak uniknąć zagrożenia i jak reagować w nagłych sytuacjach

Jeśli wasze dziecko ma silną alergię, pewnie boicie się reakcji anafilaktycznej. To zrozumiałe. Ale lęk nie może wam odebrać radości normalnego życia.

"Jemy to, co nas truje". Nie możesz schudnąć? Może masz nietolerancję pokarmową i nawet o tym nie wiesz! [WYWIAD]

"Wszyscy cierpimy mniej lub bardziej z powodu ukrytych alergii pokarmowych" - twierdzi dietetyk Lidia Trawińska. Ponad 90 proc. jej pacjentów okazuje się uczulonych na więcej niż 30 produktów. Co to są testy metaboliczne i jak schudnąć dzięki diecie fenotypowej?

Anemia w ciąży

Żelazo to jeden z tych strategicznych składników pokarmowych, którego może nam brakować w ciąży. Co jeść, by nie mieć anemii? Co można jeść w ciąży mając anemię? Poziom Hb w dolnej granicy normy - czy to już anemia?

Jak karmią polskie żłobki? Zdrowo czy hodujemy potencjalnych grubasów?

Jak karmią polskie żłobki? Zdrowo czy hodujemy potencjalnych grubasów?

alergii bądź nietolerancji pokarmowej. Dziecko może mieć specjalną dietę na prośbę rodzica. Inaczej sprawa wygląda w wielu żłobkach państwowych, gdzie opinia lekarza jest kluczowa. Specjalistka do spraw żywienia z jednego z warszawskich państwowych żłobków przyznaje, że na zaświadczenie od lekarza

Więcej luzu w schemacie, czyli nowy schemat żywienia niemowląt

Więcej luzu w schemacie, czyli nowy schemat żywienia niemowląt

więc również jajko, oczywiście ugotowane. Okazuje się, że nie ma danych, które wskazywałyby, że należy podawać najpierw samo żółtko, a dopiero pod koniec 1. roku białko. Całe jajo może się pojawić nawet w diecie malca obciążonego ryzykiem alergii. Nieco wcześniej można podawać przetwory mleczne

Zdrowy posiłek dla malucha

Zdrowy posiłek dla malucha

rozdrobnionych pestek słonecznika lub dyni, uprażonych ziaren sezamu, lnu, zmielonych orzechów lub migdałów (te ostatnie, jeśli dziecko nie jest na nie uczulone i nie ma silnej alergii pokarmowej). Podczas posiłków zapewniaj dziecku wybór zdrowych produktów. Jedzcie wspólnie! Ze słodyczy nie rób owocu