awokado ile dzieciom

Joanna Biszewska

"Test awokado" pomoże stwierdzić, czy guz na głowie wymaga konsultacji z lekarzem? Pediatra wyjaśnia

"Test awokado" pomoże stwierdzić, czy guz na głowie wymaga konsultacji z lekarzem? Pediatra wyjaśnia

Dzieciństwo bez guza? Nie ma takiego. Wcześniej czy później rodzic będzie musiał podjąć decyzję, czy biec z guzem u dziecka do lekarza, czy przyłożyć zimny okład i nie panikować. Ekspertka od pierwszej pomocy poleca "test awokado". Co to takiego i czy warto mu wierzyć? Pytamy pediatrę.

Cukinia - wartości odżywcze i właściwości zdrowotne. Dlaczego warto jeść cukinię?

Cukinia jest smaczna, lekkostrawna, ma mało kalorii, niski indeks glikemiczny i szereg właściwości prozdrowotnych. Dowiedz się, dlaczego warto włączyć ją do swojej diety i jak przygotować.

Uczą się w systemie zmianowym, spędzają w szkole nawet po 10 godzin. Dietetyczka: Dajmy im do śniadaniówki paliwo dla mózgu

Większość uczniów jada w szkole obiady. Jednak sam obiad dla dziecka, które pracuje intelektualnie od 8.00 do 17.00, a zdarza się, że i do 18.00, to za mało. A paliwa dla uczących się dzieci i ich mózgów potrzeba sporo. Do tego musi być dostarczane o regularnych porach dnia. Dietetyczka Alicja Kalińska podpowiada, co zapakować uczniom do śniadaniówek.

Anna Lewandowska: Klara nie jest aniołkiem, ma swoje smaki. To własnie ona była inspiracją najnowszej książki "Baby by Ann"

Anna Lewandowska: Klara nie jest aniołkiem, ma swoje smaki. To własnie ona była inspiracją najnowszej książki "Baby by Ann"

jedzenia. Uzależnienie od cukru tępi wrażliwość smakową. Na początku nie jest łatwo. Dziecko uzależnione od cukru domaga się słodkiego smaku, ale nie trwa to wiecznie. Kubki smakowe zmieniają się, to wymaga jedynie od kilku do kilkunastu dni. Czyli co, powinniśmy odmawiać dzieciom słodkości? Pamiętajmy, że

Rozszerzanie diety metodą BLW. Układamy jadłospis [PRZYKŁADOWE MENU]

Rozszerzanie diety metodą BLW. Układamy jadłospis [PRZYKŁADOWE MENU]

dzieciom wybór! Większość osób, które planuje rozszerzanie diety dziecka, podstawy zna doskonale, gorzej z praktyką. Odwieczne pytanie to "jak ułożyć menu dla malucha?" Z pomocą przychodzą autorki bloga i książek Ala'Antkowe BLW, Joanna Anger i Anna Piszczek. Niedawno - nakładem Wydawnictwa

Uwaga na skażone owoce i warzywa w diecie dzieci i dorosłych - poznaj listę tych najbardziej zatrutych pestycydami

Uwaga na skażone owoce i warzywa w diecie dzieci i dorosłych - poznaj listę tych najbardziej zatrutych pestycydami

, wybierając produkty, które podajemy dzieciom. Czy to oznacza, że w XXI wieku nawet spożycie warzyw i owoców powinniśmy ograniczać? Oczywiście, że nie - powinniśmy jednak wiedzieć, w których produktach chemii jest najwięcej - i ich unikać. Z pomocą przychodzi amerykańska organizacja non-profit Environmental

Jedzenie, które wpływa na IQ dziecka

Jedzenie, które wpływa na IQ dziecka

rodziny, a rodzajem diety pochodzących z niej dzieci: ubożsi rodzice rzadziej znajdują czas na przygotowywanie posiłków od podstaw, częściej więc serwują swoim dzieciom fast food. Do podobnych wniosków dotyczących diety małych dzieci i jej późniejszego wpływu na poziom inteligencji doszli naukowcy z

10 potraw, które dzieci mogą przygotować samodzielnie

10 potraw, które dzieci mogą przygotować samodzielnie

zaproponować dzieciom przygotowanie i zjedzenie owocowych szaszłyków - jest coś w tej formie podania owoców, co sprawia, że na dziecięcych buziach wykwita uśmiech zachwytu. Zapewniam! Wybierajcie miękkie owoce, bo dzieciom będzie łatwiej nabijać je na patyk. Wystarczy kupić foremki do lodów, ewentualnie

Zdrowa kanapka kontra śmieciowe jedzenie

Zdrowa kanapka kontra śmieciowe jedzenie

Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, już 22 proc. z nich cierpi na otyłość i nadwagę. Trudno całkowicie zakazać dzieciom jedzenia batoników, chipsów, frytek i hamburgerów, warto jednak poznać kilka trików, dzięki którym przygotujemy dla naszych dzieci pełnowartościowe śniadanie do szkoły. Jak

Pierwszy stały posiłek niemowlaka: co kraj to obyczaj

Pierwszy stały posiłek niemowlaka: co kraj to obyczaj

to puree z ziemniaka, z banana lub z awokado. W Ameryce rodzice nie kierują się zasadą, że pierwszy stały posiłek nie powinien być słodki. Ważna natomiast jest to, aby potrawy nie było ani dosładzanie, ani solone. Mamy za oceanem wstrzymują się z podawaniem białka i truskawek uważając, że są to

Zdrowa kanapka kontra śmieciowe jedzenie

pozwolić dzieciom na niezdrowe jedzenie tylko po to, aby przekonały się, że źle się po nim czują. Dietetyczka twierdzi, że w przypadku jej syna eksperyment zadziałał. Już nigdy nie zje tortu zamiast śniadania, bo czuł się po nim po prostu źle. Cukier dostarczył mu na krótko energii, a tłuszcze bardzo

Awokado

Południowoamerykański owoc o ciemnozielonej skórce i miękkim, tłustym miąższu. Jest bardzo zdrowy - zawiera aż 11 witamin i 14 minerałów, w tym żelazo i wapń, ale przede wszystkim cenne tłuszcze jednonienasycone (podobne do tych w oliwie z oliwek). Można je podawać dzieciom od 10. miesiąca życia

Pij zielone! Przepisy na zdrowe koktajle

Pij zielone! Przepisy na zdrowe koktajle

"ufo" trafia do maleńkich szklaneczek do espresso, wypijają je bez szemrania. Nawet, gdy w środku jest natka pietruszki, w zmiksowanej formie nie do rozpoznania. Dzieciom zresztą koktajle zawsze trochę dosładzam - dodaję słodsze owoce lub łyżkę miodu. Moja lista evergreenów: 1. Garść liści

Wartościowe posiłki dla dzieci

Wartościowe posiłki dla dzieci

dziecka wypracować nawyk codziennego uzupełniania diety w wapń. Dzieciom do 3. roku życia najlepiej podawać odpowiadające ich potrzebom mieszanki modyfikowane, wzbogacone m.in. w witaminy, minerały, cenne kwasy tłuszczowe i zawierające właściwe proporcje składników odżywczych; Żółty ser - jeśli dziecko

Niestandardowe śniadanie ucznia [WASZE POMYSŁY]

Niestandardowe śniadanie ucznia [WASZE POMYSŁY]

mu awokado i długie fasolki zielone". Jedna z forumowiczek (nick: przeciwcialo) poleca dzieciom na diecie bezglutenowej muffiny kukurydziane: "zrobiłam dziś z mąki kukurydzianej i ziemniaczanej z rodzynkami. Wyszły fajne. Będę próbować wersji z oliwkami i szynką". Niebanalne śniadanie

Wielofunkcyjne olejki. Do twarzy, ciała, włosów, paznokci...

Wielofunkcyjne olejki. Do twarzy, ciała, włosów, paznokci...

również olej z jojoby, z awokado, z afrykańskich orzechów makadamia, a także oleje z pestek granatu, mango i słodkich migdałów. Doskonałe właściwości nawilżające ma też olej kokosowy, popularny zwłaszcza w krajach azjatyckich, a stosowany głównie do masażu. Olejki można stosować na ciało, twarz i włosy

Tłuszcze zdrowe dla dzieci

dzieciom starszym można dawać także miękkie margaryny. Jeśli zatem w naszym domu nie gotujemy tłusto, nie mamy powodu, żeby wprowadzać kulinarną rewolucję. Podaje Pan mnóstwo wartości procentowych. Skąd mama ma wiedzieć, czy nie przekroczyła tych magicznych 30-50 proc.? Kuchnia to nie laboratorium (na

Warzyw moc

Warzyw moc

uwalnia się pod wpływem temperatury. Dlatego też w przecierze pomidorowym czy keczupie jest go więcej niż w surowych pomidorach. Ocet na ideksie Nie powinno się natomiast podawać dzieciom jarzyn w occie. Na indeksie są pikle warzywne, konserwowe ogórki i papryka, a także wszelkie sałatki ze słoika. Ocet

Warzywa zamiast mięsa - to jest to!

mało warzyw, ryb, nabiału. "Polki przekonane są, że najlepszym źródłem energii jest białko. Dostarczamy go dzieciom 14 razy więcej, niż potrzebują. Zdarza się, że maluchy jedzą go tyle, co aktywni kulturyści!" - tak docent Piotr Socha podsumował na konferencji prasowej wyniki tych badań. Ile

Pomysły na zdrowe i smaczne przekąski

źródłem są przede wszystkim warzywa). Obok gotowych ciasteczek (biszkoptów i herbatniczków) przygotowanych z myślą o niemowlętach, które można podawać też starszym dzieciom, możesz sama upiec ciasteczka owsiane. Maluchowi może też przypaść do gustu wytrawny smak pszennych paluszków. Takie suche

Geny to nie wszystko - jak wspierać zdrowie i rozwój dziecka w pierwszych latach życia?

Geny to nie wszystko - jak wspierać zdrowie i rozwój dziecka w pierwszych latach życia?

warzywach liściowych (głównie w szpinaku, ale także m.in. w sałacie, brokułach czy brukselce), a także w pomarańczach, awokado, czy żółtku jaja. W DHA bogate są orzechy, ryby (najlepiej tłuste ryby morskie, takie jak śledź, szprot czy łosoś) czy oleje roślinne. W ciąży znacznie rośnie zapotrzebowanie na