fasola z miodem

DD

Nasiona chia - poznaj ich lecznicze właściwości

Nasiona chia - poznaj ich lecznicze właściwości

Nasiona chia, czyli nasiona szałwii hiszpańskiej to zdrowy i wartościowy dodatek do wielu potraw. Co można przygotować z chia i jak wpływa na nasze zdrowie?

Rodzinny piknik lub garden party - proste przepisy na przekąski i napoje. By lato trwało dłużej

Chociaż sezon piknikowy już się skończył, to wcale nie oznacza, że musimy z nich zrezygnować. Wystarczy, że z ogrodu przeniesiemy się do domu. Tam też możemy przygotować wyjątkowe przyjęcie, inspirowane tym w ogrodzie.

Dieta cukrzycowa - zasady, produkty zalecane i zakazane

Dieta cukrzycowa to zmodyfikowany sposób żywienia, oparty na założeniach piramidy zdrowego żywienia. Jakie są zasady diety cukrzycowej? Które produkty są wskazane, a które zakazane? Ponieważ życie z cukrzycą wiąże się ze zmianą nawyków żywieniowych, warto o niej wiedzieć jak najwięcej.

Zajady na ustach. Uciążliwy problem, jak z nim walczyć?

Zajady na ustach. Uciążliwy problem, jak z nim walczyć?

wystąpienia zajadów czosnkiem miód, również do zastosowania na miejsce dotknięte zmianą. Ma on działanie przeciwzapalne. plasterek ogórka, który przede wszystkim łagodzi ból związany z zapaleniem kącików ust oliwa z oliwek - mamy tutaj wiele witamin w składzie, pomoże w walce z chorobą aloes, podobnie jak

Pierwszy stały posiłek niemowlaka: co kraj to obyczaj

Pierwszy stały posiłek niemowlaka: co kraj to obyczaj

potrzeby solenia, dopóki nie pozna tego smaku. Dominikana: crema de habichuelas Kiedy dominikańskie dzieci zapragną czegoś więcej niż mleka, wówczas dostaną posiłek o nazwie crema de habichuelas. To puree z czarnej i czerwonej fasoli. Fasola to doskonałe źródło protein, ma niski IG. Zaletą fasoli jest

Migdały i inne specjały

. Fasola z miodem i cytryną 2 szklanki fasoli jaś 1 szklanka miodu 2 cytryny sól, cukier Fasolę namocz na noc, odlej, opłukaj. Warto kilkakrotnie zmieniać wodę, bo wypłukuje ona częściowo składniki utrudniające trawienie fasoli. Fasolę zalej zimną wodą, posłodź i gotuj powoli. Kiedy fasola jest prawie

Obiad w kwadrans - dla zapracowanych rodziców

układaj naprzemiennie, podawaj z fasolą i sałatką z pomidorów. Dynię pokrój w plastry, posmaruj oliwą, miodem, sosem sojowym i wstaw do gorącego piekarnika. Usmaż na patelni plastry boczku, aż będą chrupiące, zdejmij. Na tłuszczu podsmaż plasterki porów. Dodaj odcedzoną i opłukaną soczewicę z puszki

Zdrowa kanapka kontra śmieciowe jedzenie

ten zmiksowany z dodatkiem suszonych pomidorów, czy muśnięty domowym pesto z rukoli lub bazylii. Doskonałym rozwiązaniem są również kremowe pasztety wegetariańskie na bazie soczewicy, fasoli, ciecierzycy, czy pieczonego buraka. Na piątkę z plusem zasłużycie, wykorzystując resztki z gotowania lub

Zdrowa kanapka kontra śmieciowe jedzenie

Zdrowa kanapka kontra śmieciowe jedzenie

do regularnego tworzenia domowego guacamole, czy hummusów w wielu smakowych wersjach - jak ten zmiksowany z dodatkiem suszonych pomidorów, czy muśnięty domowym pesto z rukoli lub bazylii. Doskonałym rozwiązaniem są również kremowe pasztety wegetariańskie na bazie soczewicy, fasoli, ciecierzycy, czy

Kuchnia domowa

Kuchnia domowa

zapiekankach, w zupach, w pastach... Płatki zbożowe, muesli Poranna owsianka często lepiej się sprawdza niż kanapki. Najlepiej kupić kilka rodzajów płatków, dodać do nich bakalie, odrobinę miodu i zrobić domową granolę. Owsiankę można jeść z mlekiem, jogurtem, maślanką, chrupać jako przekąskę i zapiekać pod

Niemowlę przy świątecznym stole

Niemowlę przy świątecznym stole

, musztardę. Niewskazane jest to, co mocno słone, czyli np. sałatka śledziowa. Nasza propozycja Dziecko może skosztować pysznej sałatki z pieczonych lub gotowanych buraków, kiszonego ogórka, ugotowanej białej fasoli (jej ziarna rozgnieć widelcem), siekanej natki pietruszki, soku z cytryny, odrobiny oliwy

Rodzinne śniadanie mistrzów: omlety, racuchy, kasza, owsianka [PRZEPISY]

Rodzinne śniadanie mistrzów: omlety, racuchy, kasza, owsianka [PRZEPISY]

rzodkiew biała 1 rzepa biała 1 łyżka czarnuszki 3 łyżki masła klarowanego 1/2 pęczka zielonej pietruszki garść szczypiorku garść kiełków z fasoli mung szklanka wody sól do smaku Wykonanie: Kasze ugotuj do miękkości, najlepiej poprzedniego dnia.Warzywa umyj, obierz i pokrój w drobną kostkę. Imbir i

Tropem wapnia

Tropem wapnia

tworzy się 50 proc. masy kostnej, do dwudziestych urodzin - kolejne 40 proc. Od 30. roku życia kości może nam już tylko ubywać. Im mniej wapnia zgromadzimy w kościach w dzieciństwie, tym szybciej będzie go ubywać w wieku dojrzałym. Jogurt Świetnie będzie smakować: z owocami i bakaliami; z miodem

Przepisy na domowe przetwory

Przepisy na domowe przetwory

pomidorowa, ale również sos do spaghetti, pizzy lub gołąbków. Marmolada z jabłek -1 kg jabłek (najlepiej kwaśnych typu antonówka lub szara reneta) -1-2 łyżki cukru lub syropu z agawy albo miodu 1.Jabłka obierz, usuń gniazda nasienne i pokrój w ćwiartki. 2. Do garnka wlej kilka łyżek wody, wrzuć jabłka

Obiad w kwadrans

oliwy, ze słoika. Grillowane warzywa układaj naprzemiennie, podawaj z fasolą i sałatką z pomidorów. Śmietanowa soczewica z pieczoną dynią Dynię pokrój w plastry, posmaruj oliwą, miodem, sosem sojowym i wstaw do gorącego piekarnika. Usmaż na patelni plastry boczku, aż będą chrupiące, zdejmij. Na tłuszczu

Jadłospis na październik

Jadłospis na październik

śniadanie Pomidor faszerowany twarożkiem z jajkiem na twardo i dymką. Kromka chrupkiego lekkiego pieczywa Sok z czarnej porzeczki Obiad Minestrone (gęsta zupa jarzynowa z fasolą, ziemniakami i makaronem) Sałata lodowa z rybą wędzoną Kompot jabłkowy Podwieczorek Plaster domowego drożdżowego ciasta Nektarynka

Jadłospis na wrzesień

mlekiem Kolacja sałatka szopska herbatka z hibiskusa dosładzana miodem WTOREK Śniadanie płatki kukurydziane na mleku mandarynka II Śniadanie galaretka z ciemnymi owocami (śliwki, jeżyny, jagody, czarna porzeczka) Obiad pieczeń wołowa z ziemniakami i koperkiem surówka z marchewki i jabłkiem z rodzynkami i

Ekologiczne potrawy nie muszą być drogie - kuchnia a`la babcia

Ekologiczne potrawy nie muszą być drogie - kuchnia a`la babcia

0,6 kg fasolki szparagowej Cytryna (łyżka soku i łyżeczka otartej skórki) Sól Łyżka masła Ząbek czosnku Łyżeczka cukru 100 g koziego sera Cebula, Bazylia, 2 łyżki posiekanych listków Jajko na twardo SOS: 2 łyżki oleju, Łyżka soku z cytryny Łyżeczka miodu Łyżeczka majonezu Łyżka wywaru z fasoli Sól

Apetyt rośnie

Apetyt rośnie

podajemy niczego, czym można się zakrztusić: parówek, surowych marchewek, nierozdrobnionych orzechów, rodzynek, fasoli, cukierków, pastylek. Naturalne, bezpieczne jedzenie Małe dzieci nie mogą dostawać potraw mocno przyprawionych, z dodatkiem soli i cukru, tłustych, ciężkostrawnych. Zdecydowanie

Wegetariańska dieta dziecka

Wegetariańska dieta dziecka

w wieku 1-3 lat; 8,4 mcg dla tych w wieku 4-8 lat). Cynk Fasola, cieciorka, jogurt, sery, migdały, soja - to dobre źródła cynku, kolejnego minerału, na który rodzice dzieci wegetarian powinni zwrócić większą uwagę. Dzieciom do 6. miesiąca życia wystarcza w zupełności ta ilość cynku, którą dostają z

Aromatyczne i soczyste - dania, które zapakujesz jak prezent

Aromatyczne i soczyste - dania, które zapakujesz jak prezent

. 24 duże surowe krewetki bez skorup 24 strąki groszku cukrowego 2 garście kiełków fasoli mung sos: 6 łyżek sosu sojowego 4 łyżki miodu pół łyżeczki tartego korzenia imbiru utarty ząbek czosnku 8 kropli oleju sezamowego łyżeczka soku z limonki skórka otarta z limonki Wymieszaj składniki sosu

Dania z kapusty - na zdrowie i szczupłą sylwetkę

Dania z kapusty - na zdrowie i szczupłą sylwetkę

wszystko wodą kilka centymetrów ponad warzywami, dodaj liście laurowe, tymianek, sól i pieprz. Gotuj, aż ziemniaki zmiękną. Uzupełnij przyprawy. Podawaj zupę polaną świeżą oliwą. Do zupy możesz dodać posiekane pomidory z puszki lub odcedzoną fasolę. ćwierć główki białej kapusty 2 marchewki kilka

Menu na mroźne dni

Menu na mroźne dni

pekińskiej z jabłkiem woda PODWIECZOREK koktajl z jagód (z mrożonki) na kefirze KOLACJA tost z oliwkami i oscypkiem herbatka lipowa z miodem Czwartek ŚNIADANIE kromki grahamki z twarożkiem wymieszanym z domowymi ziołami doniczkowymi (np. szczypiorek, bazylia) małe marchewki kawa zbożowa z mlekiem

Karmisz piersią? Ty też masz prawo do smaku!

herbata, ostre przyprawy, ciężkostrawne i tłuste dania, słodycze, potrawy z surowizny: mięsa, ryb czy jajek, a w pierwszych miesiącach także groch i fasola, warzywa kapustne, czosnek. Ach, ta alergia... Dużo więcej jest za to składników, o których należy pamiętać: nabiał, warzywa, owoce, ryby, oleje

Dieta mamy

Tkanki naszego organizmu składają się z tego, co zjemy. Oczywiście po skomplikowanych przemianach, ale jednak zawartość talerza trafi do krwiobiegu i komórek organizmu. Dlatego jakość naszej diety bardzo istotnie wpływa na to, jak się czujemy teraz i jakie odległe skutki dla organizmu ma nasz

Warzywa zamiast mięsa - to jest to!

ogóle jeść mięsa i trwa to dłużej niż dwa-trzy tygodnie, warto jego dietę wzbogacić w warzywa strączkowe, w tym mało popularne soczewicę i soję, a także groch włoski, bób, żółtą i zieloną fasolkę szparagową, czerwoną i białą fasolę. Warto odważniej sięgać po potrawy z kuchni śródziemnomorskiej, ale

Tanie danie. Jak oszczędzać i jeść zdrowo?

mocno słodzonymi. Jeśli chcemy jeść musli, zróbmy je w domu, dodając pestki dyni i słonecznika, rodzynki, orzechy (łuskane w torebkach są droższe od kupowanych na wagę) czy nieco miodu. Spośród makaronów wybierajmy te z pszenicy durum (są ciemniejsze od jaskrawożółtych makaronów gorszej jakości) - nie

Dieta dla dziecka - jakich pokarmów dla dorosłych nie wolno podać?

jadać niemal wszystkie rodzaje pokarmów, siadać do stołu z domownikami, poznawać nowe, ciekawe smaki, próbować (ostrożnie!) produktów znanych z właściwości uczulających (cytrusy, miód, orzechy, kakao, białko jaja). Można mu podawać zboża glutenowe i bezglutenowe, produkty z pełnego przemiału i te nieco

Mama ma jeść!

Tkanki naszego organizmu składają się z tego, co zjemy. Oczywiście po skomplikowanych przemianach, ale jednak zawartość talerza trafi do krwiobiegu i komórek organizmu. Dlatego jakość naszej diety bardzo istotnie wpływa na to, jak się czujemy teraz i jakie odległe skutki dla organizmu ma nasz