kapusta witaminy i minerały

Joanna Szulc

Wokół stołu

Wokół stołu

Kiszone czy kwaszone? Co to jest pasteryzacja? Czy warto sięgać po mrożone owoce? Topinambur - z czym to się je?

Jak gotować, żeby nie tracić cennych witamin?

Gotowanie bez strat: jak szykować potrawy, by zachować w nich to, co najcenniejsze? Witaminy są na wagę złota!

Zimowe menu - pełne witamin

Gdy za oknem mróz, potrzeba nam witamin. Jak skomponować zdrową zimową dietę dziecku, które dopiero poznaje nowe smaki?

Wartościowe posiłki dla dzieci

Wartościowe posiłki dla dzieci

;); Czarne porzeczki, modra kapusta i czerwona papryka - doskonałe źródła witaminy C i flawonoidów; Rodzime warzywa - często niedoceniane: por, korzeń pietruszki, burak, rzepa, są pełne witamin i minerałów. Puste kalorie Jeśli dziecko odżywia się na zasadzie: "skubnę i uciekam", lepiej zrezygnować

Zdrowe odżywianie przez cały rok

Zdrowe odżywianie przez cały rok

witaminy C połączonej w idealnych proporcjach z rutyną. Wspólnie uszczelniają naczynia krwionośne i chronią przez przenikaniem wirusów do krwioobiegu. Zawierają też beta karoten i wiele minerałów. Kiwi - bogactwo witaminy C Sok z czarnych porzeczek, mrożone czarne porzeczki - skondensowana witamina C

Przepisy na zupy i zupki

Przepisy na zupy i zupki

Niech pyszna, domowa zupa stanie się jedną z dobrych tradycji kulinarnych waszego domu. Nasyci, dostarczy witamin, minerałów, błonnika. W niej przemycicie warzywa dziecku, które nie przepada za surówkami i jarzynkami. Możecie ją przygotować zawczasu, zamrozić lub zawekować, a potem sięgać po

Dieta w ciąży - zbudować człowieka

Dieta w ciąży - zbudować człowieka

rześkie (kapusta, jabłka, cytrusy) lub mrożonki - straty witamin podczas mrożenia są minimalne. 6. Pochłaniaj minerały W ciąży jedz produkty bogate w wapń (mleko i jego przetwory, ryby morskie, suszone figi, migdały, soja), żelazo (mięso białe i czerwone, wątróbka, ryby, żółtko jaja), magnez (pełne ziarna

Dieta w ciąży: co wolno jeść, a czego lepiej unikać?

Dieta w ciąży: co wolno jeść, a czego lepiej unikać?

ryż, które są źródłem węglowodanów. Produkty te dostarczają energii, witamin, składników mineralnych, a także błonnika; świeże owoce i warzywa, które również są bogatym źródłem witamin, minerałów i błonnika mięso, ryby, jaja, orzechy, rośliny strączkowe, mleko i jego przetwory. Dostarczają nie tylko

Dieta karmiącej mamy. Czy trzeba jeść więcej? Czy warto eliminować alergeny na wszelki wypadek?

Dieta karmiącej mamy. Czy trzeba jeść więcej? Czy warto eliminować alergeny na wszelki wypadek?

razowej, orkiszowej. Są głównym źródłem energii, a także błonnika, składników mineralnych (magnezu, żelaza) i witamin z grupy B, w tym kwasu foliowego;  .warzywa, dzięki którym dostarczasz organizmowi witamin (zwłaszcza C, A, z grupy B) i minerałów. Jedz je 4-5 razy dziennie, gotowane i surowe

Dieta karmiącej mamy

Dieta karmiącej mamy

razowe makarony, kasze gruboziarniste i otręby zbożowe. Dieta karmiącej - witaminy, minerały, kwasy tłuszczowe Także codziennie, najlepiej do każdego posiłku, jedz warzywa i owoce (zdrowsze są warzywa, ponieważ zawierają mniej cukru). To najlepsze źródło witamin i soli mineralnych, a także błonnika

Dieta mamy

Dieta mamy

wstawać rano, zanim nie zje się choćby sucharka. Pić herbatkę z plastrem świeżego imbiru. Popijać niegazowaną wodę. Dbać o urozmaiconą dietę, pełną witamin i minerałów. W pierwszym trymestrze ciąży u dziecka wykształcają się najważniejsze organy wewnętrzne, intensywnie rozwija się układ nerwowy. Potrzebne

"Nasze babcie rodziły w polu, mamy dużo leżały. A w ciąży trzeba regularnie ćwiczyć" [ROZMOWA]

"Nasze babcie rodziły w polu, mamy dużo leżały. A w ciąży trzeba regularnie ćwiczyć" [ROZMOWA]

mama powinna jeść tak, jak robiła to wcześniej. Dieta powinna być zbilansowana, bogata w minerały, witaminy, węglowodany, zdrowe tłuszcze i białko. Jemy regularnie, pięć posiłków powinno być normą. Często o tym zapominamy, wymawiamy się brakiem czasu. Tak naprawdę to kwestia dobrej organizacji

Czwarty miesiąc

Czwarty miesiąc

. Organizm twój i rozwijającego dziecka potrzebuje dużo witamin i minerałów, ale tylko ok. 300 kcal więcej niż zwykle (w przypadku ciąży bliźniaczej ta dawka się podwaja). Przed tobą więc trudne zadanie skomponowania menu bogatego w cenne witaminy, minerały, białko i błonnik (ten ostatni poprawia trawienie

Menu na mroźne dni

Menu na mroźne dni

Pięć porcji warzyw lub owoców dziennie to najlepszy sposób, aby zapewnić dziecku odpowiednią dawkę witamin i minerałów. Jest tylko małe ale: jak to zrobić, gdy zimą na sklepowych półkach panuje monotonia, a maluch wzdryga się na sam widok marchewki z groszkiem i natki pietruszki? Ułożenie

Hartowanie

Hartowanie

witaminy i minerały. Szczególnie cenne są: witamina C (najwięcej jest jej w owocach kiwi, czarnych porzeczkach, malinach, cytrusach, kiszonej kapuście i natce pietruszki), witamina A (w marchewce, morelach, brzoskwiniach, czarnych porzeczkach, jagodach), witaminy z grupy B (znajdziemy je w warzywach

Od kaszy człowiek zdrów

Od kaszy człowiek zdrów

Specjaliści od żywienia są zgodni, że podstawą codziennej, zdrowej, zbilansowanej diety powinny być złożone węglowodany, pochodzące z produktów jak najmniej przetworzonych, bogatych w witaminy, minerały i błonnik pokarmowy. W tej definicji idealnie mieszczą się kasze, szczególnie tzw. grube (np

Mama ma jeść!

Mama ma jeść!

rada? Starać się jeść dość często niewielkie porcje tego, co nie wywołuje odruchu wymiotnego. Nie wstawać rano, zanim nie zje się choćby sucharka. Pić herbatkę z plastrem świeżego imbiru. Popijać niegazowaną wodę. Dbać o urozmaiconą dietę, pełną witamin i minerałów. W pierwszym trymestrze ciąży u

Dieta karmiącej mamy - bez kulinarnych wyrzeczeń!

Dieta karmiącej mamy - bez kulinarnych wyrzeczeń!

układ pokarmowy i odpornościowy. Czy mama na diecie eliminacyjnej powinna jeść preparaty z witaminami i minerałami? Jeśli dieta jest bardzo uboga, suplementacja niewątpliwie będzie potrzebna. Ale zwykle jednak eliminacja dotyczy jednego, dwóch składników, a wtedy można tak zbilansować codzienne posiłki

Katar - skuteczne sposoby na przeziębienie

Katar - skuteczne sposoby na przeziębienie

dziecko za dużo nie biegało, podawaj mu echinaceę oraz kontynuuj walkę z katarem (płukanie noska i krople obkurczające śluzówkę nosa). Witaminę C najlepiej podawać w naturalnej formie - w owocach i warzywach (jej bogatym źródłem będzie np. surówka z kapusty i natki pietruszki). Teraz do kataru może

Dieta matki karmiącej, czyli co powinna jeść karmiąca mama?

Dieta matki karmiącej, czyli co powinna jeść karmiąca mama?

przechodzić na mieszankę, bo to przysłowiowe wylewanie dziecka z kąpielą. Zabieramy mleko z alergenem, ale jednocześnie zabieramy też całą masę substancji wspomagających układ pokarmowy jak i odpornościowy dziecka. Czy mama na diecie eliminacyjnej, powinna jeść preparaty z witaminami i minerałami? - Jeśli

Skąd czerpać energię i optymizm

. Zadbaj o swoją dietę Na to, jak się czujesz, wielki wpływ ma to, co jesz. Potrzebujesz sporej dawki witamin i minerałów oraz produktów, które wspomagają wydzielanie endorfin, zwanych ładnie, choć niezbyt precyzyjnie, hormonami szczęścia. Sięgnij po pełnoziarniste pieczywo, gruboziarniste kasze, makaron