kasza jęczmienna na sypko

mzb

Kasza jęczmienna - rodzaje, wartości odżywcze. Dlaczego warto jeść kaszę jęczmienną?

Kasza jęczmienna - rodzaje, wartości odżywcze. Dlaczego warto jeść kaszę jęczmienną?

Kasza jęczmienna to rodzaj kaszy wyrabianej z ziarna jęczmienia zwyczajnego. Występuje w kilku odmianach, stad można ją kupić pod różnymi nazwami - kluczowa jest gramatura łamanego ziarna. Który rodzaj kaszy jęczmiennej jest najzdrowszy, a który najbardziej popularny? Jakie są jej wartości odżywcze? Co z niej ugotować?

Kasza w diecie niemowlęcia

Kasze zawierają wiele cennych składników odżywczych. Powinny być obecne w naszej diecie przez całe życie już od niemowlęctwa.

Od kaszy człowiek zdrów

Dla małych i dużych. Na słodko i na słono. Kasza to porcja zdrowia na każdy dzień.

Zobacz wideo

Kasza w diecie niemowlęcia

kasza ugotowana na sypko. Wbrew pozorom nie jest to wcale trudne. Kaszę trzeba gotować na małym ogniu i nie mieszać, wtedy się nie przypali. A do gotowania użyć odpowiedniej ilości wody: Kasza jęczmienna drobna - dwa razy tyle wody, ile kaszy Kasza jaglana - dwa razy tyle wody, ile kaszy Kasza

Kasza jęczmienna

Kasza jęczmienna: Kasza jęczmienna wyrabiana jest z jęczmienia. Dzieci zwykle lubią kaszę jęczmienną ze względu na jej delikatny smak. Kaszę jęczmienną można podzielić na pęczak, kaszę jęczmienną perłową oraz łamaną. Kasza jęczmienna stanowi bogate źródło błonnika, witaminy PP, żelaza i magnezu, niezłe źródło białka i cynku. Kaszę jęczmienną najczęściej stosuje się jako uzupełnienie zup lub dodatek do drugiego dania.