mus owocowy z miodem

mzb

Dieta lekkostrawna dla dzieci. Zastosowanie i zasady

Dieta lekkostrawna dla dzieci. Zastosowanie i zasady

Dieta lekkostrawna jest dietą leczniczą, zalecaną nie tylko dzieciom. Nie jest żadnym skomplikowanym czy wymyślnym sposobem żywienia, a jedynie modyfikacją normalnego jadłospisu. Kiedy się ją stosuje i według jakich zasad tworzy? Dieta lekkostrawna dla dzieci - jak to się je?

Gruszki - właściwości, przepisy. Jak i po co je jeść?

Gruszki to nie tylko smaczne, ale i szalenie zdrowe owoce. Są znane w Europie już od czasów prehistorycznych, czego dowodzą odkrycia z wykopalisk prowadzonych na terenie Włoch i Szwajcarii. Jakie są właściwości gruszek? Dlaczego warto je jeść? Jak wykorzystać je w kuchni?

Jadłospis na kwiecień

Tym razem w naszym tygodniowym menu dla malucha i całej rodziny chcieliśmy zwrócić szczególną uwagę na kasze i płatki zbożowe. Zawierają one łatwo przyswajalne węglowodany, dużo błonnika, witamin z grupy B i związków mineralnych.

Dania pełne witamin

Dania pełne witamin

żelatyny mus owocowy (domowy lub ze słoiczka) Wymieszaj w kubeczku żelatynę z łyżką zimnej wody i rozpuść w jak najmniejszej ilości wrzątku. Rozpuszczoną żelatynę połącz z twarożkiem. Przełóż deser do miseczki i wstaw na co najmniej 2 godziny do lodówki. Przed podaniem polej przecierem owocowym. (2-3

Śniadanie dla dziecka - 20 pomysłów na smaczny początek dnia

odrobiną miodu, posypane zmielonym siemieniem lnianym Herbatka owocowa z sokiem z czarnej porzeczki Na miłe zakończenie: pół jabłka Kromka grahamki z masłem i jajko na miękko Jogurt brzoskwiniowy do picia Na miłe zakończenie: kilka rzodkiewek do schrupania Kasza kukurydziana na mleku z truskawkami z

Zdrowe zamienniki

Zdrowe zamienniki

owocowa Kto powiedział, że na deser ma być ciastko? Na co dzień zastępuję je czymś równie dobrym, a o niebo zdrowszym: np. jogurtem z orzechami i łyżeczką miodu, musem owocowym. W weekend odpuszczam - ciasto zjedzone od święta, domowej roboty, nie zaszkodzi. Woda zamiast soku Picie wody to dużo zdrowsze

Zdrowe desery i przekąski dla dzieci

Zdrowe desery i przekąski dla dzieci

beta-karoten; są bogate w składniki mineralne, flawonoidy i wspomagający trawienie błonnik. W porównaniu do innych słodkości nie są też zbyt kaloryczne (z wyjątkiem bananów i winogron). Można je podawać w całości, pokrojone w sałatce owocowej, zmiksowane w formie musu lub sorbetu. Są znakomitym

Śniadanie dla dziecka

Śniadanie dla dziecka

na mleku z rodzynkami i płatkami migdałów, herbata ziołowa Kasza jaglana z tartymi jabłkami i suszonymi śliwkami pokrojonymi w paseczki, posypana siekanymi orzechami, woda z cytryną i łyżeczką miodu Zupa mleczna - drobny makaron razowy z ciepłym mlekiem, sałatka owocowa, herbata ziołowa Naleśnik z

Jadłospis na wrzesień

białka ubita na parze z musem owocowym) woda mineralna Kolacja mała grahamka z pastą rybną koktajl z kefiru ze szczypiorkiem PIĄTEK Śniadanie drożdżowe racuchy z przecierem malinowym kawa zbożowa II Śniadanie sałatka z pomidorów, kiszonych ogórków i cebulki z jogurtem woda mineralna ze świeżą miętą lub

Przepisy na domowe przetwory

Przepisy na domowe przetwory

pomidorowa, ale również sos do spaghetti, pizzy lub gołąbków. Marmolada z jabłek -1 kg jabłek (najlepiej kwaśnych typu antonówka lub szara reneta) -1-2 łyżki cukru lub syropu z agawy albo miodu 1.Jabłka obierz, usuń gniazda nasienne i pokrój w ćwiartki. 2. Do garnka wlej kilka łyżek wody, wrzuć jabłka

Mleczne napoje fermentowane

Mleczne napoje fermentowane

smakowych, głównie owocowych. Do jogurtu naturalnego dodaje się w czasie produkcji owocowe pulpy i musy, a także, niestety, sporo cukru. Dzieciom powyżej pierwszego roku życia (młodszym podawania jogurtu się nie zaleca ze względu na obecność trudniej przyswajalnej formy kwasu mlekowego) lepiej więc podawać

Jadłospis na październik

Jadłospis na październik

Grube plastry świeżego ogórka z wyciskaną przez szprycę awanturką (pastą z twarożku i sardynek z puszki) Kromka chleba razowego na miodzie z masłem Herbatka lipowa z miodem NIEDZIELA Śniadanie Sałatka owocowa z pokruszonymi tostami Jogurt naturalny II śniadanie Kromka chleba chrupkiego z masłem i żółtym

Zdrowa mleczna kanapka i witaminowe landrynki? Dietetyk: "To nieuczciwe" [SŁODYCZE POD LUPĄ]

Zdrowa mleczna kanapka i witaminowe landrynki? Dietetyk: "To nieuczciwe" [SŁODYCZE POD LUPĄ]

. Jest to sposób na atrakcyjne podanie dziecku wartościowych składników. Mogą to być koktajle na jogurcie, serki miksowane z naturalnymi owocami, musy owocowe, pieczone owoce, kasze zapiekane z owocami, dosładzane miodem; - Domowe wypieki - oczywiście nie wszystkie, ale jestem skłonna w ciemno orzec, że

Zimowe menu

Zimowe menu

kapusty pekińskiej, jabłek i pomarańczy ze śmietaną Niegazowana woda mineralna Podwieczorek Jogurt z kawałkami słodkiej gruszki Kolacja Naleśniki z powidłami śliwkowymi lub musem jabłkowym Herbata owocowa. WTOREK Śniadanie Jajecznica na parze z odrobiną świeżego masła i szczypiorku Kromka ciemnego

Jadłospis na sierpień - dla tych, którzy nie lubią gotować

z mrożonki ze świeżym mlekiem i odrobiną cukru) Obiad Risotto z małymi kawałkami piersi z kurczaka, drobno pokrojoną duszoną papryką, cebulą i pomidorami surówka z kapusty pekińskiej z jabłkiem sok winogronowy Podwieczorek sałatka owocowa z sosem z tofu zmiksowanego z sokiem z cytryny i miodem

Brakuje ci pomysłów na zimowe dania? Jadłospis na styczeń!

Brakuje ci pomysłów na zimowe dania? Jadłospis na styczeń!

przecierów owocowych w słoiczkach i soków dla maluchów. Wykorzystuj bez obawy mrożone warzywa. Nasz jadłospis to jedynie podpowiedź, garść pomysłów, z których można korzystać. Nie musisz się do niego ściśle stosować! Nie przejmuj się też, jeśli po obfitym śniadaniu malec nie ma ochoty na kolejny posiłek

Jesienny stół

indyka, plasterkiem pomidora i kiszonego ogórka. Kawa zbożowa z mlekiem SOBOTA Śniadanie Kasza manna z dodatkiem gotowego musu z owoców egzotycznych Sok z marchwi i pomarańczy Dojrzała morela Drugie śniadanie Kromka chleba razowego z masłem, białym serem i miodem Mleko Obiad Pomidorowa z ryżem Knedle ze

Zimowe menu - pełne witamin

Zimowe menu - pełne witamin

. Z mrożonek (zarówno owocowych, jak i warzywnych) możesz przyrządzać soki, a także przeciery i musy, które podasz zmiksowane z mlekiem lub dodane do kaszek. Z mrożonych warzyw warto gotować pożywne, zdrowe zupy, a z mrożonych owoców przyrządzać kisiele, galaretki i kompoty. W miarę możliwości

Dieta dwulatka: tygodniowe menu dla dwuletniego dziecka

Dieta dwulatka: tygodniowe menu dla dwuletniego dziecka

chleba z masłem, polędwicą z indyka, plasterkiem pomidora i kiszonego ogórka. Kawa zbożowa z mlekiem SOBOTA Śniadanie Kasza manna z dodatkiem gotowego musu z owoców egzotycznych Sok z marchwi i pomarańczy Dojrzała morela Drugie śniadanie Kromka chleba razowego z masłem, białym serem i miodem Mleko Obiad

Jak wydobyć z mamy kobietę? Oto kilka sztuczek

Jak wydobyć z mamy kobietę? Oto kilka sztuczek

sprzyjają. Uspokajająca i relaksująca może okazać się herbata owocowa o przyjemnym aromacie, ale i napar z melisy, rumianku czy passiflory. Warto także sięgnąć po pasek czekolady ? jest w niej dużo magnezu, który przeciwdziała stresom podobnie jak endorfiny, a fenylotynamina spowoduje wzrost hormonów

Menu na mroźne dni

Menu na mroźne dni

, ziemniaki woda PODWIECZOREK kisiel z wiśni (z mrożonki) KOLACJA świderki z makaronu razowego z fasolą szparagową i serem feta maślanka   ?  ŚNIADANIE kromka chleba wieloziarnistego z masłem serek wiejski, mus owocowy kakao ?  II ŚNIADANIE sałatka z połowy grejpfruta i połowy

Pomysły na zdrowe i smaczne przekąski

podejrzewając, że źródłem dobrego humoru jest także magnez zawarty w czekoladzie. Przydadzą się wtedy wspomniane wyżej ciasteczka, ale też domowej roboty ciasto marchewkowe czy czekoladowe, wafel posmarowany miodem, słodka gruszka czy kilka kulek soczystego melona, mus lub jogurt owocowy. Bo owoce, o czym zbyt