pęczak

Joanna Szulc, konsultacja prof. dr hab. Janusz Książyk z CZD.

Pęczak

Pęczak

Kasza jęczmienna - rodzaje, wartości odżywcze. Dlaczego warto jeść kaszę jęczmienną?

Kasza jęczmienna to rodzaj kaszy wyrabianej z ziarna jęczmienia zwyczajnego. Występuje w kilku odmianach, stad można ją kupić pod różnymi nazwami - kluczowa jest gramatura łamanego ziarna. Który rodzaj kaszy jęczmiennej jest najzdrowszy, a który najbardziej popularny? Jakie są jej wartości odżywcze? Co z niej ugotować?

Dwie minuty i obiad taki, że Łoooo.

Na rynku pojawiły się nowe produkty marki Łowicz. Kaszotta i risotto dostępne są już teraz w całej Polsce na półkach z daniami gotowymi. Innowacyjny produkt jest szybkim i wygodnym sposobem na przygotowanie pełnowartościowego i smacznego posiłku w dwie minuty

Dieta cukrzycowa - zasady, produkty zalecane i zakazane

Dieta cukrzycowa - zasady, produkty zalecane i zakazane

zakwasie, chleb razowy, płatki owsiane , grube kasze ( gryczana , jęczmienna, pęczak), ryż brązowy, naturalne płatki zbożowe, chude mięso (indyk, kurczak, wędliny typu szynka), jaja , ryby (najlepiej morskie - makrela, śledź, łosoś, sardynki, halibut), odtłuszczony nabiał (jogurt naturalny, kefir, maślanka

Jęczmień

Zboże nie zawierające glutenu, spożywane głównie w postaci kasz (pęczak, kasza łamana, perłowa), otrąb i płatków, a także używane do produkcji słodu (potrzebnego do wytwarzania piwa i whisky). Kasze dla dzieci są jak najbardziej wskazane, płatki i niewielkie ilości otrąb mogą zapobiec zaparciom.

Dzień z życia przyszłej mamy - praktyczne porady eksperta

g ? główki kapusty stożkowej (może być biała kapusta) 300 g 1 szklanka bulionu warzywnego 250 g 1 por 120 g 1 cebula 100 g 1 i ? szklanki suchej kaszy jęczmiennej pęczak 300 g 2 łyżki oliwy z oliwek 20 g 2 łyżki sosu sojowego 20 g 1 łyżeczka tymianku 5 g PRZEPIS: Na patelni rozgrzej oliwę

Jak wzmocnić odporność dziecka jesienią poprzez żywienie?

Jak wzmocnić odporność dziecka jesienią poprzez żywienie?

; warto wykorzystać ten czas i przyrządzać posiłki z tych niezwykle wartościowych dla zdrowia, w tym dla odporności, warzyw. W miąższu dyni znajdziemy bowiem m.in. witaminy C i E, cynk oraz selen, które wspomagają funkcjonowanie układu odpornościowego.  Przepis na kaszę pęczak z dynią, mielonym

Sposoby na zaparcia w ciąży

Sposoby na zaparcia w ciąży

przeciwdziała zaparciom). Jedz regularnie. 5-6 niezbyt dużych posiłków dziennie i pilnuj, by w każdym z nich znalazło się coś zbożowego. Jedz pełnoziarniste produkty zbożowe: razowy chleb, makaron z pełnego ziarna, grube kasze (pęczak, kasza gryczana, bulgur), płatki pszenne, jęczmienne, owsiane, otręby. Są

Obiad w kwadrans - dla zapracowanych rodziców

małym ogniu. Ugotowane buraki i surowe jabłka obierz, pokrój w cząstki i wrzuć na patelnię z gorącą oliwą, podsmaż. Dodaj garść suszonych żurawin, podlej rosołem, odparuj. Podawaj grzybową kaszę, obok karminową jarzynkę, posyp pokruszoną fetą. Ugotuj pęczak. Na oliwie podsmaż małe pieczarki w całości

Zabawy dla dzieci: kuchenny plac zabaw

Zabawy dla dzieci: kuchenny plac zabaw

palcach jako ziarenka (kasze od manny po pęczak). Co jest gładkie (pomidor), chropawe (pomarańcza), kosmate (brzoskwinia). BOGACTWO ZAPACHÓW: jak pachnie koperek, pomarańcza, czosnek, chleb, jabłko. PIŁECZKI: toczymy pomidorki koktajlowe, jajka na twardo, owoce kiwi, rzodkiewki. PIRAMIDKI: ustawiamy

Od kaszy człowiek zdrów

. pęczak, gryczana, jęczmienna mazurska). Dostarczają dużo energii, są pożywne, a jednocześnie lekkostrawne, zawierają witaminy (przede wszystkim te z grupy B) i mikroelementy (magnez, żelazo, chrom, cynk), mają mało tłuszczu, ale w tym sporą dawkę niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, a im mniej

Zaparcia w ciąży - jak sobie pomóc?

Zaparcia w ciąży - jak sobie pomóc?

, gotowane, prażone jabłka, kakao i czekolada. Jedz produkty zbożowe pełnoziarniste: razowy chleb, makaron z pełnego ziarna, grube kasze (pęczak, kasza gryczana, bulgur), płatki pszenne, jęczmienne, owsiane, otręby. Sięgaj po suszone owoce (rodzynki, morele, śliwki, figi) oraz migdały. Takie bakalie to

Kasza w diecie niemowlęcia

Kasza w diecie niemowlęcia

glutenu i bardzo rzadko wywołują alergię. Pozostałe kasze zawierają gluten, ale są też źródłem cennych składników. Kasze jęczmienne (perłowa, pęczak, krakowska) obfitują w witaminę PP i błonnik, sporo jest w nich witamin B1 i B6, żelaza i magnezu. Kasza manna jest dość bogata w magnez, zawiera też pewne

Zboże na talerzu

Zboże na talerzu

przestudzonego posiłku dodajemy mleko modyfikowane. Możemy też serwować maluchowi gotowe dania dla niemowląt z dodatkiem produktów zbożowych (np. owsiankę). 9-miesięczne niemowlę z powodzeniem już zje gotowany ryż czy pęczak. Około 10. miesiąca maluch może jeść kaszę jęczmienną, orkiszową, jaglaną i gryczaną

Obiad w kwadrans

gotuj na małym ogniu. Ugotowane buraki i surowe jabłka obierz, pokrój w cząstki i wrzuć na patelnię z gorącą oliwą, podsmaż. Dodaj garść suszonych żurawin, podlej rosołem, odparuj. Podawaj grzybową kaszę, obok karminową jarzynkę, posyp pokruszoną fetą. Pęczak z pieczarkami Ugotuj pęczak. Na oliwie

Kasza w diecie niemowlęcia

Kasza w diecie niemowlęcia

zupki jarzynowe z dodatkiem żółtka, mięsa lub ryby. Około dziewiątego miesiąca życia dziecka warto kremowe kaszki zastąpić produktami zbożowymi wymagającymi nieco więcej żucia, a więc gotowanym na miękko i nie miksowanym ryżem, kaszą gryczaną, jaglaną, pęczakiem. Nie oznacza to oczywiście, że maluch nie

Bez jedzenia ani rusz

Bez jedzenia ani rusz

, pierogi ze szpinakiem i serem Kasza (pęczak lub jęczmienna) z warzywami (brokuły, fasolka szparagowa, marchew, por, seler, papryka) Kasza gryczana z prażonymi ziarnami słonecznika Makaron z pokruszonym białym serem i ziołami prowansalskimi Bliny Racuchy z jabłkiem Sałatka z ziemniaków i szczypiorku (dymki

Sałatki na lato

Sałatki na lato

z kaszą można rozwijać z kaszami innymi niż pszenne - świetnie sprawdza się pęczak i brązowy ryż.

Jak jeść zdrowo i niedrogo? Oto nasze sposoby

Jak jeść zdrowo i niedrogo? Oto nasze sposoby

pęczak nie nadszarpną budżetu, a są dobrą podstawą obiadu. Tanie i zdrowe są płatki owsiane czy jęczmienne, te bez żadnych dodatków. Jeśli chcecie jeść muesli, zróbcie je w domu, dodając pestki dyni i słonecznika, rodzynki, orzechy (kupowane na wagę są znacznie tańsze od tych w torebkach) bądź nieco

Wielki brzuch i ja

Wielki brzuch i ja

, surowe warzywa, kasza gryczana, pęczak - te wszystkie produkty są bogate w błonnik. Na pewno znajdziesz wśród nich takie, które lubisz. Poprawiają trawienie i pracę przewodu pokarmowego, ułatwiając wypróżnienie, które może być utrudnione przez hemoroidy. Ta przypadłość często pojawia się na tym etapie

Karmisz piersią? Ty też masz prawo do smaku!

Karmisz piersią? Ty też masz prawo do smaku!

kolei smakowite smażone na oliwie racuszki można z powodzeniem przygotować z mąki kukurydzianej. Podobnie z dodatkami do głównych dań. Zamiast ryżu warto sięgnąć po kasze, bogate w białko roślinne, błonnik i witaminy z grupy B. A wybór jest szeroki: kasza gryczana, jęczmienna, jaglana, pęczak, kuskus

Tanie danie. Jak oszczędzać i jeść zdrowo?

zwykły, znacznie tańszy, ale pełnowartościowy razowiec czy graham. Kasza gryczana czy pęczak nie nadszarpną budżetu, a są dobrą podstawą obiadu. Tanie i zdrowe są płatki owsiane czy jęczmienne, te bez żadnych dodatków - zwłaszcza, jeśli porównamy ich cenę z gotowymi mieszankami typu musli, nierzadko

Grzegorz Łapanowski: "Nasze życie kręci się wokół stołu, w moim domu po prostu kocha się jeść" [WYWIAD]

Grzegorz Łapanowski: "Nasze życie kręci się wokół stołu, w moim domu po prostu kocha się jeść" [WYWIAD]

pomysłów na kaszę to najlepiej na jej blogu qmamkasze.pl. Mój patent na pęczak, który kocham i na jaglaną, która lubię, jest taki, żeby najpierw kaszę sprażyć na suchej patelni, tak jakbyśmy zrobili z ziarnami słonecznika, potem zalać wodą, zagotować chwilę i wylać wodę, ponownie zalać czystą wodą i

Kasza smaczna na wiele sposobów

mogą pojawiać się inne zdrowe produkty zbożowe - ryż (biały i brązowy), kasze (jaglana, jęczmienna, gryczana, pęczak, kus-kus), pieczywo (białe i razowe), kukurydziane i ryżowe wafle oraz chrupki. Kaszkę mannę, ryżową, kukurydzianą, pszenną można tez przemycać jako dodatek do innych dań. Kukurydziana z