słodzik

DD

Słodzik i jego najpopularniejsze odmiany

Słodzik i jego najpopularniejsze odmiany

Słodzik jest alternatywą dla tradycyjnego cukru. Jakie są rodzaje słodzików, które z nich są polecane kobietom w ciąży, a które są szkodliwe dla zdrowia?

Aspartam - czym jest, gdzie się znajduje i czy jest szkodliwy dla organizmu?

Aspartam, czyli popularny słodzik, jest w wielu spożywanych produktach. Można go znaleźć m.in. w napojach gazowanych i dietetycznych, w mlecznych jogurtach, słodyczach, płatkach zbożowych a nawet lekarstwach. Czy jest bezpieczny dla zdrowia? Jakie działania niepożądane może powodować?

Co zamiast cukru? Zamienniki cukru - na które warto się zdecydować?

Co zamiast cukru? Stewia, ksylitol, miód czy syrop z agawy - możliwości jest naprawdę wiele. Choć biały cukier od lat jest najczęściej stosowaną substancją słodzącą, warto go ograniczać. To produkt, który nie ma żadnych składników odżywczych, a jego nadmierne spożycie negatywnie wpływa na funkcjonowanie organizmu. To dlatego nazywany jest "białym zabójcą". Jaki wybór mają wielbiciele słodkich smaków? Co zamiast cukru? Czy wszystkie zamienniki cukru są warte uwagi?

  • Co może jeść 10-miesięczne dziecko? - ABC menu niemowlaka

    Co może jeść 10-miesięczne dziecko? - ABC menu niemowlaka

    samo dotyczy terminu przydatności do spożycia, im krótszy tym zawiera mniej szkodliwych związków konserwujących. Zamiast sztucznych barwników i słodzików do naturalnego jogurtu można dodać ulubione owoce malucha i tym sposobem zachęcić go do jedzenia. Ciekawym dodatkiem może być też kilka kropel

  • NUTRILITE Kids Omega-3: smakowity suplement diety

    NUTRILITE Kids Omega-3: smakowity suplement diety

    ; (organizacji, której misją jest ochrona zasobów wodnych poprzez inicjatywy proekologiczne i certyfikację zrównoważonych produktów i usług). Naturalne dodatki smakowe NUTRILITE Kids Omega-3 nie zawiera słodzików ani konserwantów. W swoim składzie ma wyłącznie barwniki pochodzące ze źródeł naturalnych. Dzięki

  • Alergia pokarmowa u dzieci może być groźna dla życia i zdrowia. Poznaj jej objawy
  • Jak zrobić lemoniadę? Sprawdzone przepisy na pyszny domowy napój

    Jak zrobić lemoniadę? Sprawdzone przepisy na pyszny domowy napój

    wersji podstawowej, wystarczy: cytryna, litr wody, cukier bądź inny "słodzik": miód, syrop akacjowy, ksylitol. Do wody należy wlać sok z wyciśniętej cytryny, a całość dosłodzić do smaku. Niektórym wystarczy czubata łyżka cukru, innym nieco więcej. Zdecydowanie warto próbować i smakować, by

  • Ten eksperyment pokazuje, co gazowane napoje robią z naszymi zębami [WIDEO]
  • Dieta ciężarnej

    na zagrożenie toksoplazmozą. Sery pleśniowe mogą być źródłem groźnych bakterii, ale tylko wtedy, jeśli są produkowane z niepasteryzowanego mleka. Niezdrowe są słodziki i napoje energetyczne.

  • Dodatki do żywności - które "E" ą szkodliwe dla zdrowia?

    Dodatki do żywności - które "E" ą szkodliwe dla zdrowia?

    wywoływać: Aklryloamid - występuje w ciastach, ciastkach, chipsach i frytkach, może powodować uszkodzenie układu nerwowego, pokarmowego; Apartam (E 951) - występuje w jogurtach, płatkach śniadaniowych, coca coli, gumach do żucia, produktach z dopiskiem "light" i w słodzikach, ma silne działanie

  • Biedronka. Gang Słodziaków to droga kolekcja. Ile trzeba wydać, by zebrać wszystkie pluszaki?
  • Fruktoza - dlaczego trzeba na nią uważać?

    Fruktoza - dlaczego trzeba na nią uważać?

    . Wydawać by się mogło, że to słodzik idealny, doskonały substytut glukozy dla diabetyków. Niestety tak nie jest, ze względu na mogące występować po jej nadmiernym spożyciu skutki uboczne. Wskazanym dla cukrzyków substytutem cukru jest ksylitol lub stewia. Nadmiar fruktozy - zagrożenia Spożywanie owoców w

  • Dieta w ciąży - co można jeść a czego nie?

    Dieta w ciąży - co można jeść a czego nie?

    ciąży powinnyśmy więc zrezygnować z gotowych dań do podgrzewania w mikrofalówce (pełnych tłuszczów trans, polepszaczy smaku i sztucznych barwników), słodyczy (chyba, że zdecydujemy się na zdrowe słodycze bez dodatku cukrów i słodzików, najlepiej przygotowane samodzielnie) i fast foodów. Mamy także

  • Lukrecja - właściwości, zastosowanie, zagrożenia

    Lukrecja - właściwości, zastosowanie, zagrożenia

    , wykorzystuje się ją głównie jako słodzik. Dodaje się ją do żelków i cukierków - to im zawdzięczają charakterystyczną, czarną barwę. Cukierki z lukrecją warto podawać dzieciom, gdyż hamują rozwój próchnicy. Oprócz tego lukrecja jest składnikiem włoskiego likieru sambuca, greckiej ouzo oraz innych trunków

  • Idealne gofry z cukrem trzcinowym

    Idealne gofry z cukrem trzcinowym

    trzcinowy DRY DEMERARA nie zawiera sztucznych aromatów, słodzików czy konserwantów – to naturalnie słodki dodatek do deserów dla całej rodziny. Diamant Cukier trzcinowy DRY DEMERARA Cena: 4,69 zł/500 g NOWOŚĆ DIAMANT Syrop Trzcinowy Złocisty to w pełni naturalny cukier, powstały na bazie cukrów

  • Alergia czy nietolerancja pokarmowa? Podpowiadamy, jak je od siebie odróżnić
  • Farbowanie włosów w ciąży - porady i opinie

    Farbowanie włosów w ciąży - porady i opinie

    na dziecko - a nowa, modna fryzura na pewno pozytywnie wpłynie na samopoczucie.  To także może cię zainteresować: Słodziki, koncerty, depilacja bikini i inne: co wolno w ciąży, a co lepiej odłożyć na później? Najpopularniejsze przesądy ciążowe Uroda w ciąży  

  • Czy w ciąży mogę...

    Czy w ciąży mogę...

    bezkofeinową z dużą ilością mleka. Natomiast warto zdecydowanie ograniczyć picie gazowanych kolorowych napojów zawierających duże ilości sztucznych barwników i cukru lub słodziki, a także napoje energetyzujące. Najlepsze są: woda, soki owocowe i warzywne, herbaty owocowe i ziołowe. Wybierając soki, warto

  • Jogurt

    jogurtów. Jakie wybierać? Najlepiej naturalne, bez cukru i słodzików, z określonymi kulturami bakterii probiotycznych (czyli o udokumentowanym działaniu prozdrowotnym), z niewielką zawartością tłuszczu. Jogurty owocowe to także dobre źródło wapnia, ale zwykle zawierają dodatek cukru i są bardziej

  • Cukier w diecie dzieci

    Cukier w diecie dzieci

    wodą. CO NA ŚNIADANIE? Zdrowe śniadanie to białko (jajko, kawałek mięsa, nasiona, orzechy), produkty z pełnego ziarna (pieczywo pełnoziarniste) i owoce lub warzywa. CO NA DESER? Piekąc ciasto, zredukujmy ilość cukru, zastąpmy go miodem lub stewią (naturalnym słodzikiem). Do deserów bez cukru

  • Napoje dla dzieci

    Napoje dla dzieci

    podany na opakowaniu. Sprawdź, czy masz w ręku sok stuprocentowy, czy też nektar albo napój, który zawiera wodę, cukier, substancje smakowe, sztuczne barwniki, słodziki. Nawet najlepsze soki serwuj dziecku z umiarem. Ich nadmiar w diecie osłabia apetyt, może być przyczyną rozwolnienia, a także próchnicy

  • Light

    , sery, jogurty, wędliny są wskazane. Nawet małe dzieci mogą jeść produkty niskotłuszczowe, byleby w ich diecie nie zabrakło tłuszczu w ogóle. Produkty, których kaloryczność zmniejsza się dodając - zamiast cukru - słodziki, nie należą Natomiast do zbyt zdrowych. Sztucznie słodzone napoje i słodycze u

  • Zdrowe jedzenie dla małych dzieci - bez kostek i konserwantów
  • Słodycze w diecie dziecka

    witaminę C; - garść migdałów dostar- czy całej dziennej dawki magnezu i niemal całej dawki witaminy B2. Ale takie przekąski lepiej też mieć pod kontrolą, bo są niezwykle kaloryczne - suszone owoce z powodu zawartości cukrów prostych, a orzechy ze względu na tłuszcz. To może powinniśmy używać słodzika

  • Czarna lista: to jedzenie wcale nie jest zdrowe!

    przypadku nektarów, które tradycyjnie kojarzą się nam z czymś wyjątkowo dobrym, tymczasem do ich produkcji można dodawać cukier, syrop glukozowo-fruktozowy, a do wersji "light" także słodziki. Natomiast 100 proc. soki owocowe - pomimo prawnego zakazu wzbogacania ich cukrem i substancjami

  • Etykieta prawdę ci powie

    bóle brzucha. Aspartam i acesulfan Sztuczne barwniki i słodziki. Mogą mieć działanie alergizujące. Im młodsze dziecko, tym większe prawdopodobieństwo uczulenia. Chinina Nadaje tonikom goryczkę. Jest używana jako lek przeciwmalaryczny. Zmniejsza napięcie mięśni szkieletowych. Jeśli którąś z tych

  • Jakie owoce powinny jeść dzieci?

    dziecka kaszkę zbożową i do gotowej porcji dodać owoce ze słoiczka lub rozdrobnione brzoskwinie, banany, maliny, wiśnie, jabłka... Dzieciom lepiej nie podawać jogurtów owocowych, tych, które jadają dorośli. Mają dużo cukru (lub niewskazane dla dzieci słodziki), a zawarte w nich owoce mogły być traktowane

  • Polak w sklepie: etykiety to czarna magia!

    odpowiednim numerem identyfikacyjnym. Te są przez nas często błędnie kojarzone wyłącznie z konserwantami, tymczasem określenie to obejmuje również m.in. barwniki, słodziki, wzmacniacze smaku i polepszacze. Zwracajmy także uwagę na procentową zawartość głównego składnika w danym produkcie - przekonuje UOKiK w

  • Dieta w ciąży - menu do poprawki

    wysokiej temperatury. Potrawy bardzo pikantne, mocno przyprawione. Mocna kawa i herbata, cola - ze względu na zawartość kofeiny niepotrzebnie pobudzającej układ krwionośny. Jedzenie typu fast food, produkty z proszku, mocno przetworzone, silnie słodzone (także słodzikami), zawierające dużo

  • Czego unikać w diecie dziecka

    Jak zdrowo się odżywiać Aspartam i inne słodziki. Aspartam jest najopularniejszym dosładzaczem wszelkich napojów typu light. Na ich etykietach ukryty jest pod symbolem E951. W sprzedaży występuje też w formie tabletek jako m.in. NutraSweet, Equal, Sugar Free, Canderel. Nasza rada: lepiej nie

  • Picie od A do Z

    . Mogą, podobnie jak napoje light, zawierać sztuczne słodziki i inne niezdrowe dla dziecka dodatki. Nawet jeśli twój maluch ma nadwagę, nie podawaj mu tego typu napojów. Granulowane herbatki Łatwy do przyrządzenia, ale dość słodki napój zawierający ekstrakt czarnej herbaty z dodatkiem ziół lub owoców