sardynki zdrowe

materiały prasowe

Idealne śniadanie ucznia

Idealne śniadanie ucznia

Rok szkolny rozpoczęty. Co włączyć do diety dziecka, aby wzmocnić jego odporność w nadchodzących chłodniejszych tygodniach oraz wesprzeć naszą pociechę we wzmożonym szkolnym wysiłku umysłowym?

Ile witaminy D i wapnia potrzebuje mały organizm?

Witamina D i wapń to niezwykle ważne składniki dla rozwijającego się organizmu dziecka w wieku przedszkolnym. To sprzymierzeńcy nie tylko mocnych kości, ale także zdrowia dziecka. Czy wiesz już wszystko na temat tych składników? Poniżej odpowiedzi na pytania dotyczące witaminy D i wapnia, które rodzice dzieci zadają sobie najczęściej.

Produkty na wagę złota - czyli gdzie szukać witamin jesienią, by zadbać o odporność?

Ostatnie dni nie mają dla nas litości i odnosimy wrażenie, że zabierają wszystko to, co najlepsze. Słońce, ciepło, energię do działania, aż z czasem dopada nas jesienne przygnębienie. Co gorsze, tracimy wtedy najważniejszą dla naszego organizmu odporność. Nie możemy się jednak tak łatwo poddać! Wystarczy, że zwiększymy naszą czujność i z dokładnością będziemy dobierać produkty do naszego codziennego jadłospisu. Gdzie znajdziemy dawkę nie tylko witamin i minerałów, ale i sporą garść dobrego samopoczucia?

Niedobór wapnia i witaminy D u dziecka? Przeczytaj i dowiedz się jak do tego nie dopuścić

Niedobór wapnia i witaminy D u dziecka? Przeczytaj i dowiedz się jak do tego nie dopuścić

witaminę – jest ona dodawana do preparatu mlekozastępczego. Wapń dla zdrowych kości Jeśli w organizmie zabraknie witaminy D, nie poradzi on sobie z metabolizmem wapnia i fosforu – pierwiastków niezbędnych do budowy kości i zębów. Wapń jest niezwykle ważny (nie tylko jeśli chodzi o kości

Jak wzmocnić odporność dziecka jesienią poprzez żywienie?

, łosoś, sardynki), żółtko jaja, mleko czy tłuste sery. Białe warzywa Czosnek, cebulę, por, kalafior czy szalotkę zaliczamy do tzw. „białych warzyw”, które zawierają allicynę, nazywaną „naturalnym antybiotykiem”. Allicyna charakteryzuje się działaniem antywirusowym, antybakteryjnym

Dieta mamy alergika

Jeśli rezygnacja z mleka i jego przetworów daje poprawę, to na razie nie trzeba wykluczać z diety jajek. By organizmowi nie zabrakło ważnych dla zdrowia składników, warto pamiętać o zbożach w różnych postaciach, takich jak płatki zbożowe, kiełki, kasze. Smaczny i zdrowy jest brązowy ryż, a także

Kuchnia domowa

Kuchnia domowa

Czasem głód pojawia się znienacka, czasem dopada rodzinę po powrocie z długiego spaceru lub wycieczki. Warto mieć wtedy kilka pomysłów na dania, które powstaną błyskawicznie, nasycą głód, a jednocześnie będą wartościowym posiłkiem. Bo wbrew pozorom przygotowanie zdrowego jedzenia nie musi być ani

Nie wszystkie ryby są dobre dla dziecka

Nie wszystkie ryby są dobre dla dziecka

, długo żyjące, takie jak makrela królewska, tuńczyk, miecznik, rekin, ryba maślana, marlin, okoń morski. Dziecku warto serwować tłuste ryby morskie, takie jak łosoś, śledź, sardynka i halibut i różne gatunki chudych ryb: dorsz, sola, mintaj, pstrąg. Ryby proszę podawać w małych porcjach (10-20

Ryba? No, chyba!

Ryba? No, chyba!

Ryby są zdrowe, a ich jedzenie chroni nas przed wieloma chorobami. Dostarczają zdrowej porcji białka. Zawierają sporo składników mineralnych (wapń, fosfor, jod, żelazo, magnez, miedź, fluor, selen) oraz witaminy A, D, E i B. Te tłuste, morskie, są źródłem kwasów tłuszczowych Omega-3, które

Zdrowe śniadanie

którego skład wchodzą owoce bogate w witaminę C jest dla dziecka niczym niewidzialny szalik, chroniący przed skutkami chłodu.Fantazja kontra nawykiOczywiście, aby śniadanie było naprawdę zdrowe, powinno być dobrze skomponowane i urozmaicone. I nie chodzi tu o to, by stawać na głowie i szykować wykwintne

Ryby na stół

Ryby na stół

lśniącą śliską skórę, przejrzyste wypukłe oczy, różowe skrzela i pachnie naturalnie. Aby mieć pewność, że kupiona ryba jest świeża, włóżcie ją do naczynia z zimną wodą: świeża ryba opadnie na dno, a nieświeża wypłynie na powierzchnię. Tłuste czy chude ryby? Z punktu widzenia zawartości zdrowego rybiego

Zdrowy tłuszcz leczy

Zdrowy tłuszcz leczy

niezdrowych nasyconych kwasów tłuszczowych (a te możemy spotkać najczęściej w tłustym mięsie, kiełbasie, boczku, tłustym mleku, śmietanie, ciastkach). Tłuszcze nasycone czają się w produktach, których często o to nie podejrzewamy (np. skądinąd wartościowych serach). Dlatego raczej nie ma ryzyka, że dziecko

Dieta karmiącej mamy

Dieta karmiącej mamy

diety karmiącej mamy: Jedz zdrowo Ciąża i poród to dla organizmu kobiety duży wysiłek. Potrzebujesz czasu na regenerację. Dlatego przez pierwsze dwa miesiące po porodzie nie wolno ci się odchudzać. Także potem nie decyduj się ani na diety wspomagane chemicznymi preparatami, ani na wyczerpujące głodówki

Ryby. Dlaczego są takie zdrowe?

Ryby. Dlaczego są takie zdrowe?

, makrela, sardynka, szprotki, śledź, węgorz) - ponad 5 proc. Rekordzista to węgorz - jest w nim niemal 26 proc. tłuszczu. Tłuste ryby dostarczają witamin A i D, np. 100 g karpia dostarcza 181 mikro-gramów retinolu, co pokrywa niemal połowę dziennego zapotrzebowania trzylatka na witaminę A. W przypadku

Ryby - jakie wybierać?

Ryby - jakie wybierać?

Ogólnie rzecz ujmując ryby są zdrowe. Dostarczają nam nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które podnoszą odporność, służą naszemu układowi krążenia, zmniejszają ryzyko zawału oraz chorób nowotworowych. Rybie mięso jest źródłem łatwo przyswajalnego białka. W tłuszczu rybim znajduje się duża

Na tropie wapnia

Na tropie wapnia

posmaruj czystym masłem i obłóż plasterkiem żółtego sera (najwięcej wapnia ma szwajcarski gruyere, holenderski edam i cheddar), a na drugą połóż wyjęte z puszki i odsączone z oleju sardynki z ośćmi lub posmaruj ją serkiem topionym. Jeśli dziecko zje to wszystko, to tak jakby wypił szklankę mleka. Z czystym

Sposoby na mleko

Sposoby na mleko

miarę. I tak byłoby idealnie. Ale to wy, rodzice, wiecie, co dziecko lubi jeść, a czego nie tknie. Wiadomo także, że nikt nie będzie stał nad dzieckiem z miarką i przeliczał objętości wypitego koktajlu na zawartość wapnia i białka. Zdrowej diecie to bardziej zaszkodzi, niż pomoże. JADŁOSPIS NA MIARĘ

Ile tłuszczu powinno jeść dziecko?

Ile tłuszczu powinno jeść dziecko?

węglowodanów lub białka. W zdrowej diecie powinno tłuszczu być tyle, żeby stanowił 30-40 proc. "paliwa". Ale to nie jedyna rola tłuszczu. Gdyby go zabrakło w diecie, organizm miałby problem z przyswojeniem ważnych witamin. Niektóre z nich rozpuszczają się tylko w tłuszczach: witamina A (wzrok), D

Dieta dla dwojga

100-200 kalorii dziennie, wystarczy więc dodatkowa szklanka mleka dziennie. Chodzi jednak przede wszystkim o różnorodność posiłków. Za głosem instynktu Co masz jeść? Przede wszystkim produkty świeże i zdrowe, to znaczy z pewnego źródła i jak najmniej naszpikowane chemią. Nie kupuj np. mięsa na

Zęby niemowlęcia - jak o nie dbać?

Zęby niemowlęcia - jak o nie dbać?

. Niezłym źródłem wapnia są także ryby, np. łosoś i sardynki. 5. Unikaj podawania słodzonych potraw. To one najbardziej sprzyjają powstawaniu próchnicy. Dań, które sama przygotowujesz, nie dosładzaj (wbrew pozorom niemowlę wcale tego nie potrzebuje), z gotowych wybieraj raczej te, które nie zawierają cukru

Prawdy i mity o mleku

Mleko krowie jest dobre dla cielaków, a dla ludzi jest niezdrowe. Nieprawda. To twierdzenie, propagowane przez radykalnych wegetarian, jest bezpodstawne. Nie ma żadnych naukowych dowodów na związek między piciem mleka a cukrzycą u dzieci oraz zaćmą i rakiem jajników u 

Źródła wapnia

Źródła wapnia

gałki, lodów śmietankowych zawiera 125 mg wapnia. Nie zapomnij o rybach Bogate w dobrze przyswajalny wapń są także ryby. Pół szklanki mleka można zastąpić: 220 g świeżego sandacza; 150 g świeżej sardynki; 200 g świeżej płastugi; 200 g śledzia solonego; 50 g sardynek z puszki w pomidorach; 35 g

Pomysły na zdrowe i smaczne przekąski

Pomysły na zdrowe i smaczne przekąski

niezbędny. Przekąska nie musi być wrogiem zdrowej diety - może stanowić pełnowartościowy posiłek. Trzeba tylko umieć ja odpowiednio wybrać. Ciastko czy marchewka? Dziecko potrzebuje zarówno węglowodanów (dostraczą ich przede wszystkim produkty zbożowe), jak i witamin, soli mineralanych i błonnika, (tu

40 niezwykłych tygodni

narazić się na odwapnienie, pij 3 szklanki mleka dziennie lub jedz jogurty, sery, sardynki, migdały, orzechy, fasolę, brokuły. 11. Tydzień Maluch ma 5-6 cm długości i waży ok. 8 g, tyle, co bardzo czubata łyżeczka cukru. Jego skóra zaróżowiła się, choć nadal jest tak cienka, że prześwitują przez nią

6 zdrowych zasad karmienia dzieci

gotowaną lub pieczoną rybę (np. łosoś, makrela). Kolację warto skomponować z kanapek z gruboziarnistego pieczywa z plasterkiem żółtego sera, jajkiem, serkiem topionym lub sardynką w oleju (jeśli ryba nie znalazła się w menu obiadowym dziecka). Uwaga, najmniej tego pierwiastka jest - wbrew pozorom - w

Jadłospis na październik

Grube plastry świeżego ogórka z wyciskaną przez szprycę awanturką (pastą z twarożku i sardynek z puszki) Kromka chleba razowego na miodzie z masłem Herbatka lipowa z miodem NIEDZIELA Śniadanie Sałatka owocowa z pokruszonymi tostami Jogurt naturalny II śniadanie Kromka chleba chrupkiego z masłem i żółtym

Witamina D i wapń, czyli wzmacniamy kości

- przyzwyczajenie do słodyczy to ryzyko próchnicy i otyłości, a dziecko nie powinno kojarzyć ssania cukierka z dobrym wpływem na zdrowie. Zdrowie zapewnia urozmaicona i wartoś-ciowa dieta. Źródłem witaminy D3 są: ryby - węgorz, łosoś, dorsz, śledź, makrela i sardynki oraz ich oleje. Norwegowie, którzy mieszkają