aerobik w ciąży

lek. med. Agnieszka Kurczuk-Powolny

Ćwiczenia w ciąży

Ćwiczenia w ciąży

Od dwóch lat chodzę regularnie dwa razy w tygodniu na zajęcia z aerobiku. Czy w ciąży dalej mogę ćwiczyć? Czy te wszystkie podskoki i wymachy nie zaszkodzą dziecku?

Basen w ciąży? To najlepsza aktywność fizyczna dla przyszłych mam. Ale są i wady

Basen w ciąży to aktywność, która często jest polecana przyszłym mamom. Jednak wiele kobiet ma obawy związane z uczęszczaniem na pływalnię. Odpowiadamy zatem na pytanie: czy w ciąży można chodzić na basen?

Ciało w ciąży - czyli jak dbać o urodę, gdy jesteś w ciąży

Odpowiednio dobrane zabiegi pielęgnacyjne nie tylko poprawiają urodę, ale także podnoszą nastrój i... przygotowują do porodu.

  • Lekarze diagnozowali nowotwór, a ona... urodziła bliźnięta

    Lekarze diagnozowali nowotwór, a ona... urodziła bliźnięta

    profesjonalną opieką. Okazało się, że 39-latka urodzi bliźnięta. Kobieta martwiła się, że dzieci nie urodzą się zdrowe. Przez 24 tygodnie ciąży pracowała na pełny etat, chodziła na aerobik i okazyjnie piła alkohol. Bliźnięta przyszły na świat w 36 tygodniu ciąży drogą cesarskiego cięcia. Dzieci miały tylko

  • Jak przyspieszyć poród?

    Jak przyspieszyć poród?

    , maszeruj szybciej niż w ostatnich miesiącach, ale też nie forsuj się zbytnio. Poćwicz - w ciąży nie jest polecany pełen wymachów aerobik, zdecyduj się na łagodną gimnastykę, jogę; seks. To bardzo przyjemny sposób na przyspieszenie porodu. W tych ostatnich tygodniach nie będzie ci wygodnie w każdej pozycji

  • Czwarty miesiąc ciąży

    Czwarty miesiąc ciąży

    Sport w ciąży W drugim trymestrze samopoczucie kobiety zwykle się poprawia. Mały brzuch nie stanowi jeszcze obciążenia. Przyszła mama chce więc być aktywna fizycznie. Jeśli ciąża przebiega prawidłowo, nie powinno to zagrozić dziecku. Zapytaj lekarza

  • Szósty miesiąc ciąży - rozmowa z synkiem

    Szósty miesiąc ciąży - rozmowa z synkiem

    ruchowych, które wzmacniają i uelastyczniają ciało, co bardzo przydaje się w czasie porodu. Możecie zapisać się również na jogę lub aqua aerobik dla kobiet w ciąży. Odpowiednio dobrane ćwiczenia mogą zapobiec lub przynieść ulgę w bólach pleców, które pojawiają się w miarę powiększającego się brzucha

  • Związki psują się od ciąży? Niestety częściej niż myślisz

    Związki psują się od ciąży? Niestety częściej niż myślisz

    każde z przyszłych rodziców do rezygnacji z wielu planów i przyjemności na co najmniej rok, a potem? Może być różnie, nieraz jeszcze gorzej. Jedyna nagroda? Zostanie rodzicem. To za mało? Czyli jeszcze nie czas na powiększenie rodziny. W czasie ciąży i przez pierwsze parę miesięcy macierzyństwa nie

  • Ciążoreksja: głodząc się w ciąży

    Ciążoreksja: głodząc się w ciąży

    30-letnia Małgosia z Warszawy była jedną z wielu młodych kobiet, które w ciąży chciałyby wyglądać jak najbardziej szczupło i atrakcyjnie. - Nie martw się, nie zrobię z siebie wieloryba, będę mieć małą piłeczkę z przodu, to wszystko. Żadnych podwójnych bioder czy obfitych ud

  • Trening przed porodem - jak robić to bezpiecznie?

    Aktywność fizyczna poprawia krążenie i funkcjonowanie układu oddechowego, dzięki czemu kobieta lepiej znosi wysiłek w ciąży i podczas porodu. Szybsze tempo przemiany materii sprawia, że mniej przybiera na wadze. Ruch i ćwiczenia dobrze wpływają też na sferę psychiczną i

  • Płodność. Co na nią wpływa?

    prawda jogging to nie antykoncepcja, ale zdecydowanie obniża szansę na zapłodnienie. Jeśli kobieta myśli o zajściu w ciążę, powinna porzucić sport i ciężką pracę. Wtedy prawdopodobieństwo, że zajdzie w ciążę, znacznie wzrasta. Żadnego aerobiku, joggingu, i to przez parę miesięcy. Powinna też trochę

  • Co wolno karmiącej mamie?

    Jeśli po przebytej ciąży i z "mlecznym" biustem czujesz się mniej atrakcyjna, a na dodatek - w natłoku nowych, maminych obowiązków- jesteś po prostu bardzo zmęczona, zadbaj o siebie! Zacznij od wypoczynku, a potem pomyśl o drobnych przyjemnościach, które poprawią ci

  • Macierzyństwo - cichy sojusznik zdrowia

    siebie, mama zaczyna czerpać korzyści z ciąży. Bo choć priorytetem jest dobro dziecka, zmiana diety przekłada się także na nią. - Bardziej zwracałam uwagę na jakość tego, co jem. Lepsze mięso, nieprzypadkowa wędlina, owoce nie przetworzone, ale świeże - wylicza Justyna. I dodaje, że w takiej diecie już

  • Jak rzucić palenie

    joga dla kobiet w ciąży. Jeżeli malec wyszedł już z okresu noworodkowego (a ty z połogu) - jazda na rowerze, aerobik, łyżwy. 5. Ciesz się każdym sukcesem! Już sama decyzja o rzuceniu palenia jest godna pochwały, a każdy kolejny dzień abstynencji

  • Poronienie - jak o nim rozmawiać?

    Poronieniem nazywamy zakończenie ciąży przed końcem 22 tygodnia. Większość poronień zdarza się w pierwszych trzech miesiącach. Przyczyny poronień nie zawsze są znane i łatwe do ustalenia, a medycyna wciąż jeszcze jest wobec ich groźby bezradna

  • Kupa już tak nie śmierdzi, czyli tata z dzieckiem

    Kupa już tak nie śmierdzi, czyli tata z dzieckiem

    zanotowałem. Prowadzisz notatki? Nazwałem to "Pamiętnikiem czasów Ignacego". Zaczęło się, gdy Natalia zaszła w ciążę. Na początku notowałem na karteluszkach, biletach, serwetkach, potem znalazłem pusty zeszyt. Kiedy kupiliśmy wózek, wpisałem jego

  • Depresja po porodzie

    jak on pojmuje swoje ojcostwo. Nie poprawia też kobiecie nastroju frustracja z powodu własnego wyglądu - nie od razu przecież może się wcisnąć w spodnie sprzed ciąży... Często to, co kobieta przeżywa, rozmija się z jej oczekiwaniami

aerobik

Aerobik w ciąży

Aerobik w ciąży: to forma ćwiczeń fizycznych, dobranych do potrzeb i możliwości fizycznej osoby je wykonującej, opartej intensywnej wymianie tlenowej. Aerobic, jaka forma ćwiczeń, została opracowana, przez Kennetha Coopera, który zajmował się przygotowywaniem amerykańskich kosmonautów do lotów w kosmos, pod względem ich wytrzymałości i sprawności. Do najpopularniejszych form aerobiku, możemy zaliczyć: ćwiczenia spalające tłuszcz, Step, TBC, Aerobic-dance. W czasie ciąży, zaleca się aby kobieta, dostosowała ćwiczenia aerobowe do swoich możliwości. Jeśli nie ma przeciwwskazań, kobieta czuje się dobrze, uprawianie sportu wpływa pozytywnie na zdrowie mamy, oraz dziecka. Aerobik pozwala kobiecie przygotować się wysiłkowo do porodu, oraz wzmacnia mięśnie brzucha. Należy jednak pamiętać, aby wybierając formę zajęć aerobikowych, zwrócić uwagę, czy są dostosowane do możliwości kobiety ciężarnej, oraz czy są bezpieczne.