dieta dziecka

REKLAMA

Jak komponować dietę dziecka, aby uniknąć niedoborów składników odżywczych i witamin?

Jak komponować dietę dziecka, aby uniknąć niedoborów składników odżywczych i witamin?

Po ukończeniu przez dziecko 1. roku życia jego dieta jest już bardzo urozmaicona. Maluch dynamicznie się rozwija i chętnie próbuje nowych potraw. Jego brzuszek nadal jest jednak delikatny i ma specjalne potrzeby. Wciąż rozwijający się organizm roczniaka potrzebuje znacznie więcej niektórych witamin i składników mineralnych niż dorośli (w przeliczeniu na kilogram masy ciała). Ich odpowiednią ilość pomoże dostarczyć prawidłowo zbilansowany jadłospis. Jak komponować dietę dziecka, aby uniknąć niedoborów składników odżywczych i witamin? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule!

Produkty zbożowe w diecie dziecka

Produkty zbożowe są jedną z podstawowych grup produktów spożywczych, które lądują na naszych talerzach. Do tej grupy zaliczymy m.in. kasze, makarony, pieczywo i produkty mączne. Jedną z podstawowych zasad prawidłowego żywienia jest urozmaicenie i różnorodność. Dlatego warto wybierać produkty z różnego rodzaju zbóż: owsa, jęczmienia, prosa i pszenicy (pamiętaj, że ona też ma różne odmiany: orkisz, płaskurka, samopsza) oraz tzw. pseudozbóż: gryki, amarantusa czy komosy ryżowej. Do produktów zbożowych o wysokiej wartości odżywczej należą kaszki zbożowe HELPA, które mogą być bazą pysznego posiłku.

Ten produkt jest ważny w diecie roczniaka.Czy podajesz go swojemu dziecku?

Po skończeniu 1. roku życia wciąż trwa intensywny rozwój dziecka, w tym jego układu odpornościowego. Chociaż roczniak wiele już umie i każdego dnia chce coraz bardziej poznawać otaczający go świat, wciąż nie jest małym dorosłym. Właśnie dlatego tak ważne jest prawidłowe komponowanie jego codziennej diety, która będzie wspierała dojrzewanie młodego organizmu. Sprawdź, co powinno być stałym elementem jadłospisu rocznego dziecka.

dieta dziecka

Dieta dziecka

Dieta, to sposób odżywiania organizmu żywego. Dietą najbardziej zalecaną przez lekarzy i dietetyków, jest dieta śródziemnomorska. Dieta zbudowana na kształt piramidy, w której znajdują się: produkty zbożowe, warzywa, owoce, ograniczona ilość produktów zwierzęcych, oraz produkty zawierające minimalna ilość tłuszczów i słodyczy. Dieta dziecka, powinna być racjonalna i zawierać wiele składników odżywczych, Dieta dziecka, powinna być bogata w produkty zwierające wapń i witaminę D3. Należy również pamiętać, że dieta niemowlęcia, powinna być rozszerzana stopniowo. Kolejność wprowadzania pokarmów do diety diecka, reguluje schemat żywienia niemowląt.